שאל את הרב - כללי

פרק שירה 40 יום?ת

  • כ"ו אדר א' התשע"ו
אא

שאלה

שלום כבוד הרב לקחתי על עצמי ברוך השם לקרוא פרק שירה 40 יום להצלחה ברצוני לשאול מה קורה מידה ואני מפספסת יום אחד ... האם אני צריכה להתחיל את כל ה40 יום מהתחלה , או אולי להוסיף לעצמי את הימים שהחסרתי אשמח לתשובה בנושא. ועוד דבר שמסקרן אותי בפרק שירה ואינו מובן לי בסוף הפרק שירה יש חלק שמתחיל " רבי ישעיה תלמידו של רבי חנינא בן דוסה ... " וכו' אשר מדבר על זכותם של הכלבים להגיד פרק שירה .. ובסוף יש פסוק שענה לו מלאך מין השמיים ואמר לו " ולכל בני ישראל לא יחרץ כלב לשונו " "ולא עוד אלא שזכו לעבד עורות מצאותם שכותבין בהם תפילין ומזוזות וספר תורה , על כן זכו לומר שירה " והשאלה שלי היא כזאת .. האם הכוונה היא באמת לצואה ? והאם יתכן שבאמת היו רושמים תפילין ומזוזות וספר תורה מצואה של כלבים ? אשמח לתשובה בתודה עדן .

תשובה

לכבוד השואלת, 

סליחה על האיחור בתשובה. 

1. כפי שהבנתי, קבלה של 40 יום היינו ברציפות. ואם נחסר יום צריך להתחיל מחדש. 

2. בימים קדמונים היו מעבדים את העורות על ידי שרייתן לקצת זמן בצואה. וכן מובא בגמרא יבמות,  שמי שהיה אומן לעיבוד עורות היה עובד עם חומרים שריחם רע. 

הקלף שעליו רושמים תפילין ומזזות היא בעצם חלק מעובד מתוך העור של הבהמה. ולכן נחשב שצואת הכלבים סייע בתהליך עיבוד העור עד כדי הגעתו לקלף. 

אבל כמובן שבמצב של גימור, אין שום שייכות של הקלף לצואה שנשרה בה העורות בתחילה. כמו כן אין שום שייכות של "רשימת" התפילין ומזוזות לענין של צואה, ח"ו.

בברכה,

רב נחום 


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה