חברה והשקפה

איך זה שיש יהודים שנראים כמו ערבים

  • כ"ד אדר א' התשע"ו
אא

שאלה

כבוד הרב רציתי לדעת איך זה יכול להיות שיש יהודים שנראים כמו ערבים ממש?וגם אני מכיר יהודי נחמד באופן אישי שנראה כמו פלסטיני איך זה יתכן שהשם ברוך הוא יעשה שבניו כולל אותי יראו כמו החיות הרעות הללו?האם זה קשור למעשים שלהם שהם משפיע על החצוניות שלהם?אולי הם בכלל לא יהודים ואם הם כן יהודים אז הם אמורים להראות כיהודים ולא כחיות רעות ואכזריות ושרצים מכוערים בדמות אדם הנקראים ערבים (בלי להעליב אף יהודי בעולם כמובן) זה פשוט לא נראה לי הגיוני שנשמה קדושה שנחצבה מתחת לכסא הכבוד תראה בצורה כזו

תשובה

בס"ד
 
שלום וברכה,
 
גם ערבים הם בני אדם, ולבני אדם יש מראה חיצוני שתואם את האקלים שבה נמצאו באלפי השנים האחרונות. כך לדוגמה אנשים כהי-עור נשתנו בגלל האקלים של אפריקה, ולכן גם תימנים כהים, לעומת זאת יהודים שגלו לאזורים קרים באירופה קיבלו גוון עור בהיר ולסת קטנה יותר שתואמת את המזון והאקלים של מקומם.
 
זו תופעה ידועה. עם זאת נתגלה שלכל היהודים בעולם יש גן משותף, שאין אותו לגויים, וכן שלכל הכהים יש גן משותף שמוכיח שהם נולדו מאב משותף (אהרון הכהן). 
 
גם יש לציין שברוב המקרים אפשר להבחין בתוי פנים של יהודים לעומת ערבים, למרות הדמיון החיצוני שנובע מהאקלים המשותף בו חיו במדינות ערב.
 
בברכה,
דניאל בלס

להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה