אמונה

אווףף..זה מייאש!!!!

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

זה כ"כ מייאש כל כך היתה בי תיקווה שזהו הפעם האחרונה שאנחנו צמים את תשעה באב ומיד אח"כ אנחנו זוכים למשיח!!!!!! זה פשוט מאכזב!! ומעצבן!! והכל יחד!!! אווףף..די!!! ויותר מכל שזה משפיעה עלי כל האכזבה הזו כואב לי לומר את זה אבל אני מרגישה כבר שאני עובדת על עצמי בעיניים שאני אומרת שאני מאמינה ורוצה בגאולה.. אוווףףף...אני מבולבלת!!!!!!!!!!!!! עד מתי? עד מתי.?... פשוט לבכות!!!!!!!!!!

תשובה

שלום לך

א. אני עדיין בטוח שזה הצום האחרון שלנו בתשעה באב וקרבים אנו מאוד לגאולה. אכן קשה מאוד כל שנה לצום ולקוות שאכן בתשעה באב הזה בחצות אנו נגאלין ושוב הכול עובר ומשיח לא הגיע ומצפים אנו לגאולה שבוא תבוא אע"פ שיתמהמה עם כל זה אחכה לו בכל יום שיבוא.

הציפייה העזה שלנו למשיח והאכזבה הגדולה כאשר אנו רואים שעדיין משיח לא בא, מקרב את ביאת המשיח וככל שנצפה למשיח יותר כך נקרב את גאולתינו. את לא עובדת על עצמך אנו מאמינים ומצפים למשיח שיבוא בקרוב, אבל אנו לא יודעים מתי זה יהיה, אבל מאמינים אנו בוודאי שזה יקרה, ומצפים אנו באמת שמשיח יבוא בכל יום. ואחד השאלות אשר נישאל בעלותינו למעלה האם ציפינו לישועה, ותשובתך תוכל להיות ברורה וכנה """"כן""""" ואשרי המצפים ומחכים לגואל.

מסופר על רבינו בעל הישמח משה אשר היה ממתין ומשתוקק לגאולה בכל ליבו וכל לילה היה הולך לישון עם בגדי שבת מוכנים ליד מיטתו לקום לקבל את המשיח, ובזיקנותו התלונן על כך שכביכול בורא עולם רימה אותו באמרו שהגאולה קרובה כאשר עדיין לא הייתה הגאולה אמורה להיות, והתבטא אז שאילו הייתי יודע בצעירותי שבורא עולם יסחוב אותי עד היום לא הייתי מחזיק מעמד והיתי נפטר מרוב צער. ואמרו עליו הצדיקים, שהיה משורש נשמתו של ירמיהו הנביא, ולכן השתוקק לגאולה כל כך.

ובהמשך ציפיה לגאולה ובאמונה שלימה שבוודאי בוא יבוא משיח בקרוב ממש. בנימין שמואלי


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה