הלכות ומנהגים

שאלה נשים<>

  • ח' אדר א' התשע"ו
אא

שאלה

שלום רב השאלה שלי מתחלקת ל2 חלקים. דבר ראשון איך זה יכול להיות שאישה שהיא עקרה אפשר לגרש אחרי 10 שנים. זה נשמע כאילו להוליד ילדים זה התפקיד היחיד שלה. ואישה שהיא עקרה ח"ו? לא שווה כלום? ברור שגידול ילדים זה התפקיד של האישה אבל גם לימוד תורה ופרנסה זה התפקיד הגבר. אז אם גבר לא עושה אחד מהם או שניהם יחד, גם יהיה אפשר להתגרש ממנו אחרי 10 שנים?? החלק השני של השאלה נוגע. לעניין שגבר יכול להתחתן עם 2 נשים ויותר. הרי כתוב בתורה שאישה שבעלה מתחתן עם עוד אישה היא "הכניסה צרתה לביתה" אז איך זה יכול להיות שזה מותר? אפילו שמבחינת הגבר זה אפשרי כי הוא בנוי אחרת מהאישה. עדיין האישה בנויה בצורה שהיא צריכה להרגיש שבעלה חושב רק עליה...

תשובה

בס"ד
 
שלום וברכה,
 
אתה נוגע כאן במקרים נדירים ומצערים מאוד.
 
עליך לדעת שגם האשה סובלת מזה מאוד שבעלה לא זוכה לילדים, ובדרך כלל נשים עקרות הן שמבקשות את הגט מתוך רחמים על הבעל שמצטער בשל עקרותן, והן שלוחצות להתגרש.
 
זהו מקרה קשה מאוד. ובמקרים מורכבים צריך להציע פתרונות מורכבים. לכן יש לנו את גדולי ישראל שפוסקים בהלכה. ויש מקרים שמתירים לבעל להתחתן עם אשה נוספת במקום להתגרש, וצריך להתמודד עם מצב שכזה.
 
ולגבי שאלתך,
לפי ההלכה אשה יכולה לבקש גט - אם בעלה לא מוכן לפרנס. ובמקרה שכזה הרבנים יחייבו את הבעל להתגרש ולשלם את הכתובה.
רק שבימינו יש הרבה נשים צדקניות שמוכנות שבעליהם ילמדו תורה, והן מקבלות על עצמן את עול הפרנסה. אך מבחינת הדין הן יכולות לדרוש שהבעל יפרנס.
 
בברכה,
דניאל בלס

להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:שאלההלכות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה