תורה ומדע

תמיהות לרב

  • ו' אדר א' התשע"ו
אא

שאלה

שלום וברכה כבוד הרב ראיתי מספר לא מבוטל של סירטונים של הרב נגד אבולוציה ובאמת באמת שאיני מבין איך הרב יכול להכחיש משהו שהוא בר תוקף כמו תורת היחסות או כמו תורת הכבידה הראיות לאבולוציה(תהליך שינוי גנטי באוכלוסיה של אורגניזמים לאורך דורות התהליך כולל הן שינויים בתדיות הופעת האללים באוכלוסיה כגון אלו שקובעים את סוג הדם והן שינויים מצטברים שעשויים להביא ליצירת מינים חדשים)הראיות לאובולוציה הן כו רבות ומגוונות א-כל סוגי האורגניזימים מפגינים אחדות בסיסית במכניזם של שכפול ותורשה זירוז תגובות כימיות חילוף חומרים ב-מהאב הקדמון מתפצל עץ חיים אבולוציוני אשר מראה את ההתפתחות על פי הירככיה מסודרת או קבוצות בתוך קבוצותאת העץ אנחנו רואים בצורה עקבית מדורגת וקבועה סוגים שונים של הוכחות נותנות בדיוק את אותו עץ אבולוציוני אנחנו נקבל ת אותם תוצאות בין אם נבחן ביו כימיה הבדלים מורפולוגים שוני גנטי ג-גילם של המאובנים מתוארך לפי השיכבה הגיאולוגית שבה הם נמצאו כאשר השכבה הגאולוגית מתוארכת לפי בדיקה רדיומטרית ד- אצל אורגניזמים רבים נמצאו שרידים אבולוציונים אשר שימשו את האבות הקדמונים אבל באורגניזמים עצמם הם חסרי תפקיד כמו עיניים לא מתפקדות כנפיים לא שימושיות אצל האדם שיני בינה תוספתן שרירי האוזן שערות הגוף החסרות כל שימוש בשמירת חום הגוף אמבריולוגיה-תורת התפתחות העוברים בשלבי ההתפתחות הראשונים דומים מאד ולדות בע"ח זה לזה בעלי חים מתקדמים עוברים את אותם שלבים של בע"ח נחותים מהם גם אם השלבים לא רלוונטים להתפתחותם לדוגמא בעוברי האדם וכמו כן בכל עוברי בעלי החוליות מופיעים חריצי הזימים והזנב בשלבים מקודמים של ההתפתחות בחודש החמישי מכוסה עובר האדם בשכבה של שערות צפופות כמו אלו של הקוף כל אלו מתנוונים ונושרים בשלבי ההריון אני יכול כבוד הרב להמשיך ולהמשיך ולהמשיך ולהמשיך ולהמשיך אבל אבולוציה זה כל כך מוכח לא פחות מכח המשיכה אני יכול לתת עוד הרבה הרבה מאד דוגמאות אבל קצרה נהיריעה חחח מלהכיל הכל תודה רבה אשמח לתשובה

תשובה

שלום וברכה,
 
איננו מכחישים את תורת היחסות והכבידה, וגם לא מכחישים את כל מה שהאבולוציה טוענת.
 
גם חשוב להדגיש, שאנו יודעים שיש בורא לעולם - לא בגלל שהאבולוציה מופרכת, וגם לא בגלל הקבלות מדעיות שמצאנו בין המפץ הגדול לכתוב בתורה. חשוב להבין שיש בידינו אינספור סיבות מדעיות, לוגיות ופילוסופיות המחייבות כל אדם רציונלי להגיע למסקנה החד משמעית שיש בורא לעולם - וזאת בלי קשר או תלות לנושא האבולוציה או גיל העולם.  ראה:
 
אמרו חז"ל, ששקר שאין בתחילתו אמת - אינו מתקיים.
אבולוציה היא לא שקר מוחלט, אלא שקר שמעורבב עם אמת. כך לדוגמה, אפילו הגמרא כתבה שמינים משתנים - רק לא באופן כזה, שמין אחד הופך למין אחר לגמרי. השינויים הם במסגרת המין, ולכן אתה רואה שיש אנשים שחורים ואנשים לבנים ואנשים אסיאתים. ישנו גיוון בטבע, והזוהר הקדוש מסביר שהמינים משתנים בהתאם לאקלים והסביבה.
שינויים אלה כבר גלומים בדי-אנ-אי, ואין בהם משום התפתחות או יצירה חדשה.
 
האם ראוי ללמד אבולוציה:
מה הרמב"ם היה אומר על אבולוציה:
 
קרא בבקשה את סדרת המאמרים הבאים כדי להבין את העניין ולרדת לעומקו:
  
* * *
 
הסיבה לשוני בצבע העור, וסממנים אחרים, נובע משינויי האקלים. הזוהר הקדוש כותב שהקב"ה יצר טבע ביצורים החיים שהם משתנים לפי האקלים. עובדה שמאדם הראשון יצאו בסופו של דבר איסיאתים, אפריקאים, אירופאים, וכל העמים למעשה. 
 
יש לציין, שהשינויים החיצוניים שאתה רואה, אינם בגדר "אבולוציה", ואינם איזו התפתחות חדשה או יצירה, אלא הם כולם כבר גלומים בגנים של כל אחד מאיתנו. אפילו צאצאיך, אם יחיו במדינות בעלות קרינה אולטרה סגולית גבוהה, תוך אלפי שנים יהפכו כהים יותר.
תהליך זה הוסבר במאמר הנקרא "אבולוציה לפי היהדות".
 
עם זאת יש לדעת שאבולוציונים מציגים הרבה מאוד ראיות כוזבות, במטרה לקדם את האמונה בתיאוריה זו:
 
כך לדוגמה הטענה שהעובר בבטן אמו עובר שלבים שונים מההתפתחות האבולוציונית - היתה תרמית מדעית של פרופ' היקל. עובר של אדם אינו עובר שלב דגי, או זוחלי או קופי. גם המאובנים משוחזרים בגסות רבה, ומתוך דמיון רב, ללא ממצאים מספקים מהשטח.
 
"שרידי איברים" היא טענה נדושה. כבר נמצא שימוש לשקדים ואפילו לתוספתן. שיני בינה הפכו לבעיה בעולם המודרני רק בגלל המעבר לאוכל תעשייתי והתקטנות הלסת האנושית. גם דגים שאיבדו את הראייה במערות הוא בסך הכל תהליך של איבוד ידע גנטי, ולא של יצירה חדשה. שיערות הגוף מספקות לעור הגנה ולחות, ובלעדיהן היה העור שלנו יבש מאוד.
 
ראה באתר "אבולוציה? מוצא החיים":
 
בברכה,
דניאל בלס

להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה