שאל את הרב - כללי

עכומ

  • ה' אדר א' התשע"ו
אא

שאלה

שלום לרב. אני ב"ה חוזר בתשובה מעל 7 שנים. בזמן האחרון נוכחתי לדעת ,שכל בנאדם נולד עם מזל מסוים ,שיורד לו בשעת לידתו .הבנתי שהמזל מושפע מזמן הלידה ,כמו שעה תאריך ויום. הבנתי שגם על פי נתונים אלו ,ניתן לערוך "מפה אסטרולוגית" לכל אדם. ועל ידי כך ניתן גם לחזות חלקים מסוימים על העתיד. ידוע לי שיש מושג ביהדות שנקרא עכו"מ (עובדי כוכבים ומזלות) שאותם בעצם עבדו גויים רבים, ואף בנו לאותם הכוכבים ,שמהם יורד המזל לארץ ,פסלים וכדומה ואף הקריבו קורבנות. ידוע לי גם העניין שאומר, שלא כמו כל הגויים ,ישראל הם מעל המזל. כמו שהגמרא מביאה סיפורים אודות כך בכמה מקומות. השאלה שלי בבקשה ,מהיכן למדו בדורות הקודמים לקרוא את מהלך הכוכבים ,ואת השפעתו על האדם.ומהו המקור שממנו שאבו את הידע העצום הזה ,במיוחד שלא היו אמצעי עזר לצפייה בחלל. תודה רבה.

תשובה

לכבוד השואל,

סליחה על האיחור בתשובה. 

חז"ל הקדושים היו בקיאים בנושא הזה כבר מזמנו של אברהם אבינו . ראה גמרא עבודה זרה (יד:) : "א"ל רב חסדא לאבימי גמירי דעבודת כוכבים דאברהם אבינו ד' מאה פירקי הויין".

ונראה שידיעתם של חז"ל היו על ידי תפיסתם הגדולה בכוחות הרוחניות העליונות ודרכי השפעתם לארץ. לכן לא היה להם צורך לצפייה גשמית בחלל. 

בברכה, 

רב נחום


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה