שאל את הרב - כללי

אני אדם שלא מתהווה לחומר. האם בכך שאני מונע מעצמי מטעמים כמו: "בשר על האש", "ממתקים", "עוגיות" "גשמיות"(באופן ככלי), אני חוטא???

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

לכבוד הרב שלום ברצוני לשאול מספר שאלות כלליות: 1. וְרַבִּים מִיְּשֵׁנֵי אַדְמַת עָפָר יָקִיצוּ אֵלֶּה לְחַיֵּי עוֹלָם וְאֵלֶּה לַחֲרָפוֹת לְדִרְאוֹן עוֹלָם מה פרוש המשפט. במילה רבים מובן שלא כולם קמים. מי לא קם? מזה דראון עולם?(סליחה על הבורות). אם אותן נשמות ממשיכות להתקיים אזי איפה רחמיו של ה`? 2. אני אדם שלא מתהווה לחומר. האם בכך שאני מונע מעצמי מטעמים כמו: "בשר על האש", "ממתקים", "עוגיות" "גשמיות"(באופן ככלי), אני חוטא???

תשובה

שלום וברכה

הנה לך פירוש מצודות דוד על דניאל פרק יב פסוק ב מלבי"ם על דניאל פרק יב פסוק ב - חלק באור הענין (ב) ורבים מישני אדמת עפר יקיצו - באר לו שבאותו עת יקומו המתים ויחיו, ובאר בזה כמה פנות, א] שיקומו בגוף ונפש כמו שהיו בחיים, שלכן קראם בשם ישנים, כאיש הישן שנפשו חוזרת אליו ויקיץ משנתו, ב] שלא יעמדו כולם רק מקצתם, ג] שיקומו בין מן הצדיקים בין מן הרשעים, ד] שיקבלו אז גמול מעשיהם אלה לחיי עולם ואלה לחרפות - וכבר באר מהרי"א שתהיה תחה"מ מצרנית אל הגאולה, כי רבים אשר סבלו בגלות ומסרו נפשם על קדושת השם בל תאמר אבד סברם, וכן הרשעים שהרעו עמהם, משניהם יקיצו, אלה לחיי עולם.

כמו שקצו בחיי הגוף ומסרוהו להרג בעבור כבוד שמו, ואלה לקבל ענשם ולראות הצלחת העם אשר ענו ואשר דקרו, ועוד בזה תכלית לדעתו שיקומו אנשים שהיו נרשמים בכל דור והם יגידו ויספרו להחיים מי החשוב באותו עולם, ואיזהו האמונה האמתית, ובזה יתודע לכל העמים אמתת האמונה ויהיה ה` אחד ושמו אחד: ובאבן עזרא מפרש רש"י דניאל פרק יב פסוק ב אבן עזרא על דניאל פרק יב פסוק ב (ב) ורבים - אמר הגאון כי פירושו אלה שיקיצו יהיו לחיי עולם ואלה שלא יקיצו יהיו לחרפות ולדראון עולם כמו והיו דראון והמלה אחת והפירוש חרפה והגאון אמר כי רבים הם המעטים כמו ורבים מביאים מנחה ורבים מעמי הארץ מתיהדים ורבים יחלו פני נדיב והטעם לפי דעתי שהצדיקים שמתו בגלות יחיו בבוא הגואל כי עליהם כתוב כימי העץ ימי עמי ואז יתענגו בלויתן ובזיז ובבהמות וימותו פעם שניה ויחיו בתחית המתים בהיותם בעולם הבא שאינם אוכלים ושותים רק נהנים מזיו שכינה ואמר כי כן פירוש ותנוח ותעמוד לגורלך לקץ הימין שבו נחתם הספר. אדם שאינו מתהווה לחומר אין בו חטא כלל.

בברכה - בנימין שמואלי


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה