הלכות ומנהגים

סינטולוגיה, אשמח לדעת האם זה סותר את היהדות?

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

שלום אני יהודי מאמין בה` התקבלתי לפני חודש בערך לעבודה חדשה בתחום האלקטרוניקה בחוזה מחייבים אותי לצאת להרצאות "סינטולוגיה" מידי פעם לפי החלטות ההנהלה אשמח לדעת האם זה סותר את היהדות? האם מותר לי לעבוד במקום עבודה כזה? לפי הבנתי המנכל מעונין שהעובדים יהיו ממושמעים ויתנו את עצמם לעבודה.

תשובה

שלום וברכה

אנשי `יד לאחים מציינים כי ניתן ללמוד מהי הסיינטולוגיה עפ"י תחקיר מיוחד שפורסם ב`ידיעות אחרונות` (ב- 2.5.91) תחת הכותרת: "סיינטולוגיה – הכסף, הכוח, השחיתות והתרמית". בכתבה נכתב כי "`הכנסייה לסיינטולוגיה` שנוסדה על-ידי סופר המדע הבדיוני, האמריקני ל. רון האוורד, במטרה `לטהר` אנשים מאומללותם, מתחזה לדת. למעשה, הכנסייה היא עסק גלובלי ענק, עסק אפל ורווחי, שמתקיים באמצעות הפחדת חבריו ומבקריו בסגנון המאפיה".

התחקיר מצטט עוד את דבריהם של מנהלי רשת ארצית, העוקבת מ- 23 סניפיה אחר פעילותן של יותר ממאתיים כתות ברחבי ארצות-הברית. לדברי המנהלים "אין עוד כת שגורמת לקריאות מצוקה טלפוניות רבות כל-כך כמו כת הסיינטולוגיה". סינתיה קייזר, מנהלת הרשת אומרת כי "הסיינטולוגיה היא קרוב לוודאי הכת הכי אכזרית, הכי מפילה אימה והכי רווחית שנראתה אי פעם בארצות-הברית".

ויקי אנזראן, שנמנתה עם ששת מנהיגי הכת עד פרישתה ב- 1987, מסכימה לדברים וקובעת "מדובר בארגון פשע". ביד לאחים מוסיפים על מסקנות התחקיר ב`ידיעות אחרונות` ומציינים כי בשנת תשמ"ה פורסם בישראל דו"ח מיוחד על הכתות בישראל שרוכז בידי סגנית שר החינוך דאז, ח"כ מרים תעסה-גלזר.

דו"ח זה מגדיר את כת הסיינטולוגיה כ`כת מסוכנת ביותר`. בדו"ח נאמר, בין היתר, כי "סיינטולוגים רבים אינם מעזים לעזוב את הארגון, מחשש שייהפכו אובייקט לסחטנות עקב המידע האישי הרב שהצטבר עליהם, וכן מפחד שיסווגו כאישיות עוינת ויירדפו עד צוואר".

וראה בתחקיר תעסה גלזר, מדף זה והלאה. נקראה לי מסוכן יותר ממה שזה אסור, מאחר וכל בר דעת מתרשם שמדובר בתורות הזויות ובמדע בדיוני על החייזרים שנחתו לכאן לפני כ70 מליון שנה. חמירא סכנתא מאיסורא. בהצלחה - מנשה ישראל


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה