זוגיות

זוגיות במשבר

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

לכבוד הרב שלום! אני אברך הבא ממשפחה מכובדת מאוד הנשוי לאשה שאף היא מגיעה ממשפחה כזו..נשוי כיום כארבעה שנים..ויש לי ב"ה שני ילדים.. הבעיה היא ארוכה ומסובכת אך אנסה לתמצת עד כמה שאפשר.. אומר זאת ישירות בלי הרבה מיסביב! לעולם לא חשתי שום אהבה או קשר כל שהוא לאישתי! או אם היו כאלה זה היה לרגעים מועטים ביותר כגון בחיי הלילה שזה רק לפירוק יצרים שלי..אני מנסה לדבר איתה כמעט גלויות על הנושא אך היא פשוט לא רוצה להבין או שגם היא חשה אותו הדבר ולא יודעת מה לעשות בדיוק כמוני.. החיים שלנו מרים מאוד יש ויכוח על כל תזוזה.. הלך החיים שלנו שונה זה מזה בקיצוניות.. אנו מגיעים משני ערים שונות שההווי חיים שונה אחד מן השני כרחוק מזרח ממערב..שזה מתבטא במהלך החיים זה פשוט מתכון מוצלח ללא להצליח! לדוגמא אני אדם יותר פנימי שמעניין אותי לעשות רצון שמיים באמת!מהלב! מבפנים! והיא אולי שלא באשמתה (שבעצם ע"ז היא גדלה בב"ב) רוצה רק שיראו שאני אברך שלא ידעו מה אני עושה מעבר שעות הכולל אני חייב להלך כרובוט לפי סימני העינים שלה מה מותר לספר מה לא.. היא עובדת הרבה שעות ביום במישרה גבוהה מאוד(מישרדי ממשלה) ואח"כ חוזרת לבית ומטפלת בילדים..וכשאני מגיע היא ניראת כמו אחרי יום ארוך שאין חשק לא להסתכל עלי ולא לספק לי את מה שאני זקוק ורוצה.. שזה אהבה! אני מדבר איתה שעות על הנושא אך כלום לא מישתנה.. אנחנו מקיימים יחסי מיטה לעיתים רחוקות מאוד!! שזה יכול להגיע גם לפעם אחת בלבד בזמן המותר..אני מצד שני גבר מאווווד חם שרוצה יותר לפחות פעמיים בשבוע..אך היא כל הזמן מתחמקת בטענות שונות..לא אתבייש לומר שאני חוטא.. התרגלתי "להיסתדר" בלעדיה.. הכאב והכאס הם כפולים ומכופלים אני כועס עליה שהיא לא פורעת את חובתה אלי וכן כועס לאחר החטא.. אני ממורמר רוב היום מנסה להיות שמח כל דקה אך זה לא מה שציפיתי מחיי נישואי!!!! כששאלתי את ראש הישיבה לפני שהתחתנתי "אם אני לא מרגיש שום אהבה אליה זו בעיה"? הוא ענה שאהבה באה רק אחרי החתונה.. אני עדיין מחכה לה.. אם תישאל אותי כבוד הרב א"כ מה אני עדיין עושה איתה? זה אולי טיפשי לומר אך אני אוהב את ילדי בצורה שאני לא מצליח לעכל שאעזוב אותם למישהו אחר שיהנה מהם!! אני מתחנן תענה לי תשובה מה דעתך בנושא.. האם זו סיבה להמשיך להישאר?? מצד שני אולי אפשר כן להציל משהו?? אין לי אם מי לדבר על הנושא הזה.. וזה צובר תאוצה מיום ליום.. אני כבר מיתמוטט.. תעזור לי כבוד הרב..

תשובה

שלום וברכה

מאחר ואתה לא אוהב אותה, ולא ניסית מעולם לאהוב אותה, אלא לספק את צרכיך המיניים, ומאחר והאישה אינה מוכנה להיות כלי לסיפוק צרכיך המינים, והיא מצפה לאהבה אמיתית, הרי ברור שהיא לא תתן לך את גופה כדי שתוכל לפרוק את יצריך, לא זה מטרת הבורא בקיום היחסים, מותר לך ליהנות אבל האם חשבת מה אשתך צריכה, האם ואיך תספק לה את צריכה הנפשיים. חובה עליך ללמוד את הדרךך לענג את אשתך, ואיך היא הדרך לרכוש את האהבה איליה, ורק כך תוכל לשקם את ביתך ולהיות בית נאמן בישראל, ולשניכם יהיה אושר סיפוק ושמחה.

ענין עבודת ה` בפנימיות או בחיצוניות.

הרי ברור שאתה מעולם לא ניסית להשפיע, בשים שכל, את ההבנה העמוקה בעבודת ה` לאשתך, אינני חושב שהיא חושבת שיש לך רצינות פנימית, והיא מנסה לשמור לפחות על חיצוניותך, אינני בטוח שאין לכם ערכים אמיתים, אני ממש נוטה להאמין שיש בה הרבה עומק ופנימיות, ואתה לא מקרין עליה את נפשך והיא אלא מקרינה עליך את נפשה. עליכם ללכת יחדיו לייעוץ זוגי מקצועי, בדחיפות, ואז שניכם תבינו מה עליכם לתקן, וכך תגיעו לחיים מאושרים. בטוחני שיש בך המון דברים טובים, וכן בטוחני שאשתך מוכשרת וטובה וראויה לאהבתך.

בברכה - בנימין שמואלי


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה