הלכות ומנהגים

לצטט משיר השירים, מותר?

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

שלום כבוד הרב אני רוצה לשלוח לאהובתי מכתב מתוך שיר השירים את הסיפור וקצת ציטוטים משיר השירים עצמו., זה אפשרי? רציתי גם לדעת מה הסגולה לקרוא שיר השירים 40 יום, מה זה נותן ?

תשובה

חס ושלום.

יש להיזהר מאוד בקדושת שיר השירים ולא להוציאו מקדושתו המופלגת, בשימוש למושגי אהבה גשמיים.

וכה אמרו חז"ל [סנהדרין קא ע"א]:

"תנו רבנן הקורא פסוק של שיר השירים ועושה אותו כמין זמר, מביא רעה לעולם, מפני שהתורה חוגרת שק ועומדת לפני הקדוש ברוך הוא ואומרת לפניו רבונו של עולם עשאוני בניך ככנור שמנגנין בו לצים", וכן כתב מרן רבי עובדיה יוסף שליט"א בספרו יביע אומר [חלק ד - יו"ד סימן כ]: "חלילה לנהוג קלות ראש בפסוקי תורה ושיר השירים, ולהשתעשע בהם כשירי אהבה וליצנות ח"ו. לא תהא כזאת בישראל".

שיר השירים כולל בקרבו את כלל ההשתוקקות והגעגועים של כנסת ישראל ליוצרה אשר בחר בה מכל העמים, ובגלותינו אנו מזכירים את געגועינו לאותו זמן שיחדש איתנו את הקשר כשנים קדמוניות, כמצב שהיו עם ישראל בעומדם לפני הר סיני. ומכיון ששיר השירים כולל את כל הזעקה והציפיה לצאת מכל הגלויות והמצרים יש בכך משום סגולה לצאת מכל מיני מצבים קשים, ולזכות על ידי זה לגאולה פרטית, ובמהרה בימינו גם לגאולה הכללית. וכמובן שיש לקרוא מעומק הלב ובהבנה כראוי.

הגאון רבי זמיר כהן שליט"א הוציא לאור חוברת לבאר כל מילה משיר השירים על המשמעות האמיתית שלו, וכל הקורא שיר השירים עם ביאור אמיתי זה זוכה למלא את לבו בהרגשות של אהבה עצומה לבורא עולם, ולהתרומם ולהתקרב אליו בשמירת תורה ומצוות.

ולא בחינם מבואר בזוהר הקדוש (זוהר חדש בראשית דף ז ע"א, וראה גם בזוהר וירא דף צח ע"א) שרבי עקיבא היה בוכה בשבת כשהיה קורא שיר השירים, באשר היה יודע היכן הדברים מגיעים, ומחמת דבקותו בקב"ה היה בוכה".

בהצלחה - מנשה ישראל


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה