אמונה

הילינג קבלי

  • כ"ח שבט התשע"ו
אא

שאלה

האם הילינג קבלי מותר על פי היהדות?

תשובה

 

לכבוד השואלת,

סליחה על האיחור בתשובה.

 

העולה מן הבירור של הקורס, שישנם נקודות אמת בדבריהם, אמנם יתכן שהרבה מדבריהם  מעורבים עם טעותים.

 

ספר יצירה היא ספר עמוק ביותר  אשר עסקו בה ראשי גדולי ישראל בכל הדורות שזכו להבינה, וככל לימודי חלקי הסוד שבתורה, דרוש הלימוד והבקיאות בפשטות התורה מקודם, כהקדמה להבנת הפנימיות והסוד שבתורה כהוגן (רמב"ם, הלכות יסודי התורה פרק  ד - כא).

 

המקורות לקורס של הילינג קבלי הם כתבי לוסקי, ליבס, וגארדנר. ניכר מדבריהם שהם לא למדו את חלקי פשטות התורה כהכנה ללימודם את חלק הסוד.

 

בנוסף לכך, מובא בספרי קודש שבכדי לזכות להבנה נכונה בלימוד פנימיות התורה, חייב האדם להיות במדרגה ראויה בעבודתו את השם ולשמור על טהרת גופו ומחשבותיו. ומי שלומד בפנימיות סודות התורה ואינו נשמר בכך, יכול להגיע בסוף לידי טעותים בהבנה, לידי אפיקורסות, ואפילו לידי גרמת חורבן בכלל ישראל , השם יצילנו.

 

וכן מבואר בספר "מאור ושמש" על התורה לפרשת אמור, שהסיבה שיצא הקלקול הגדול והחורבן בכלל ישראל הנגרם ע"י כת משיח השקר של ש"ץ ימ"ש, היה משום שלמדו סודות התורה בלי להקפיד על הטהרה.

 

לכן יש לחשוש וליזהר מן הלימוד של הדרך הזה, אפילו אם כל הבונותיהם כעת  היו כן משתלבים עם המקורות.

 

אמנם, גם הדברים שהוציאו מספרי הקבלה אינם בשלימות. נכון שמובא בספר יצירה שישנם ל"ב נתיבות חכמה; אמנם מה בדיוק הם אותם נתיבות הקדושות  לא בא במפורש בספר [הם כן נתפרשו על ידי הראב"ד ז"ל שהיה מגדולי המקובלים מלפני שבע מאות שנה; אבל אין איזכור כלל בדברי אותם הכתבים הנז"ל שראיתי לפירוש הראב"ד המקובל]. במקום דברים הקדושים שנאמרו בקבלה, הכניסו הממציאים הגדרות ותיאורים שלהם לכל שלשים ושתים "נתיבות", אשר אינו ברור לנו שפירושיהם מתאימים עם המקורות הקדושות המסורות.

 

ונמצא שעיקר מה שמלמדים מתוך הקבלה, יתכן שיש בה נקודות אמיתיות, אמנם יש חשש שמעורב בה דברים טעותים ודברים בדויים. ואודה על האמת, שעדיין לא הגעתי לדרגא בלימוד פנימיות התורה שאוכל לומר דעה ברורה על זה.

 

בנוסף לכל זה ובנוגע לחלק הטיפול בבעיות בפועל, כנראה שהם מצרפים ללימוד הקורס שלהם הרבה טכניקה של ריפוי באינרגיה שמפורסמים היום בלי שום קשר לענין הקבלי, כגון הזרמת אנרגיה דרך הידים, נגיעת היד על מקום הנגוע, ההשתמשות בנקודות מרכזיות בגוף האדם המזוהות כקשורות למניפלואציה של חיות וכדו'.

 

לכן אין לסמוך על הטכניקה שבריפויים אלו יותר משאר טכניקה אינרגית.

 

וגם יש לחשוש מלקבל טיפולי טכניקה כאלו מן המדריכים של הילינג קבלי, דכיון שהם כן למדו גם את מקורי חלק הסוד שבתורה לפי פירושיהם של הממציאים, אז יש לחשוש גם לגבם שיש להם טעותים בהבנת חלק הסוד; מכיון שלימוד חלק הסוד שבתורה בלי ההכנה של טהרה הנצרכת מקודם, יכול בסופו של דבר  להביא לידי טעותים ואפיקורסות וכנז"ל, השם יצילנו.

 

בברכה, 

רב נחום


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה