אמונה

עצה להימנע מקנאה

  • כ"ה שבט התשע"ו
אא

שאלה

שלום הרב, אני אישה חרדית לכל דבר, ומודעת היטב לגנותה של מידת הקינאה, ועל ההכרח לקבל הכל באמונה ובאהבה. אולם זאת הסיבה שאני פונה לעצת הרב. לפני כשנתיים, פוטר בעלי ממשרה מכובדת ונחשקת, ומאז נפתחה תקופה לא קלה בחיינו. נכנסנו למינוס שעד עצם היום הזה אנחנו ממשיכים ומתבוססים בו, וממעמד של משפחה מבוססת יחסית, הפכנו לבעלי חובות, ובעלי מתגלגל מאז מעבודה לעבודה ולא ממש מוצא את מקומו. יצא לי לא מזמן לדבר עם שכנה שבעלה עבד עם בעלי במקום העבודה ההוא, והוא ממשיך ומחזיק בה עד היום, ולא יכולתי שלא לחוש צביטת קינאה. איני חושבת שהיא הכי מאושרת בעולם, אולם בעצם העובדה שהיא מסודרת במקום שבו אני "תקועה", גורם לפצעיי הישנים להיפתח. מה עלי לשנות בתפיסתי כדי להימנע מקינאה?

תשובה

שלום וברכה

ראשית אברך שתזכו מהרה לפרנסה מרוןחת בקרוב ממש אי"ה.

ככל שתתחזקי בידיעה ברורה שלא פיטרו את בעלך עקב גחמה כזו אחרת של מאן דהוא, פיטוריו הם רק ברצון הבורא שגזר על בעלך לרדת בפרנסתו מטעמים הידועים אצל הבורא בלבד, זוהי הסיבה היחידה שכעת אתם מתקשים בחובות. ה' יעזור לכם לצאת מהרה מהרה מאפילה לאור גדול ותזכו לפרנסה בריווח. הדרך לצאת לאור גדול הוא לנסות להעביר מעליכם את רוע הגזירה בהתחזקות ובהתעלות לפי מצבכם הרוחני וכפי שאנו אומרים בראש השנה ותשובה ותפילה וצדקה מעבירין את רוע הגזירה. אולי להוסיף בלימוד התורה אולי להקפיד על תפילה בציבור אולי לקבל על עצמך קבלה מיוחדת וגם ללכת לגדולי שיראל ולבקש את עצתם וברכתם ורק זוהי הדרך לשוב לפרנסה מרווחת - למצוא את הדרך להעביר את רוע הגזירה.  

כאשר הדברים יהיו ברורים אצלך הקנאה תיעלם לגמרי בעז"ה.

אציע מלבד ההשתדלות הרוחנית שכתבתי כמו כן אציע מבחינת ההשתדלות הגשמית לנסות להגיע למומחה שיתן לכם הכוונה איך להגיע לפרנסה מסודרת. אולי בעלך יכול ללמוד משהו שיכניס לו פרנסה וכדו'.

בשורות טובות מהרה,

בנימין שמואלי

 


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה