תפילה וברכות

קריאת שיר השירים

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

שלום רב, שמעתי שלשיר השירים יש סגולות נפלאות . אחת מהן היא שמי שקורא 40 יום את שיר השירים ביום ה40 ימצא את הזיווג שלו. לאחר חיפושים באינטרנט מצאתי בכמה אתרים הנחיות כיצד לקרוא. חלק אומרים שחייב באותה שעה כל יום תוך כדי הקפדה על לבוש צנוע במיוחד (אך מה עם החילוניים? גם אנחנו מחוייבים בגרביים עד הברך וכו"?), ושחייב להאמר בישיבה על אותו הכיסא עם אותו ג"קט ... חלק מהכתבות אומרות שבכלל צריך לקרוא בעמידה קראתי גם שמי שמפסיק או מפספס יום זה עלול לגרום לעיכוב בזוגיות זה נכון? ושאסור בשום פנים להפסיק לקרוא באמצע. מה הכוונה באמצע? באמצע פסוק ? באמצע פרק? נשמע לי הזוי שאי אפשר לעצור באמצע פרק אחרת איך ילמדו מורים את שיר השירים אם לא ניתן להפסיק את הפרק? או שפשוט לא ניתן בגלל שיש כאן כוונה לסגולה ולא ללמידה? יש לי בלאגן שלם בנושא אשמח אם תענו על שאלותיי. ודבר אחרון, אני צעירה ואין בכוונתי להתחתן ב4 שנים הקרובות, האם עדיין כדאי לי לקרוא את שיר השירים למטרת זיווג או להמתין?

תשובה

שלום וברכה

כל ההנחיות אינם נכונות. מותר לקרוא כל יום במקום אחר, ואפשר לקרוא בישיבה או בעמידה עם ג´קט או בלי.

כאשר לומדים שיר השירים אין כל עניין ללמוד את כולו ברצף אחד, אולם כאשר אומרים זאת כסגולה, ההשפעה תהיה חזקה יותר כאשר אומרים זאת ללא הפסק, אולם מעלה גדולה ישנה לקריאה גם אם מפסיקים בין פרק לפרק.

אין להפסיק באמצע פסוק, ויש להשלימו לפני שרוצים לדבר.

עניין הצניעות, המצוות הם לכל היהודים ואין כל הבדל בין מי שקורא לעצמו חילוי או דתי או חרדי או כל כינוי אחר, המצוות שוות לכולם, ולכן כל הנות ישראל מחוייבות ללכת בצניעות כראוי.

אולם מותר לנשים לקרוא שיר השירים או כל דבר אחר גם כאשר אינם צנועות כראוי, {כמובן בעת שאין זרים בבית, ואין איסור משום הלכותצניעות בנות ישראל}.

אפשר לקרוא שיר השיירם גם כשאת צעירה, וסגולתה גדולה לעורר את אהבתך לבורא עולם.

בברכה - בנימין שמואלי  


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה