תפילה וברכות

הודאתו של דניאל לקדוש ברוך הוא

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

שלום עליך כבוד הרב אני שמעתי את הרצאותיו של הרב זמיר כהן בקשר לספר דניאל. אחרי שהקדוש ברוך הוא גילה לדניאל את החלום של נבוכדנאצר, דניאל הודה ושיבח את הקדוש ברוך הוא. התרשמתי מאוד מהתפילה והתחברתי אליה. עלתה בי התשוקה לומר אותה לפני השינה או בבוקר, עם התפילין.השאלה שלי היא האם אני יכול לאמר אותה בארמית (כי כמו שאתה יודע המלאכים אינם מבינים ארמית) מתישהו, או שעדיף שאניח לזה... תודה לך כבוד הרב

תשובה

שלום וברכה

מסגולת התפילה לאומרה באותה הלשון שהתפלל דניאל, 

עָנֵה דָנִיֵּאל וְאָמַר לֶהֱוֵא שְׁמֵהּ דִּי אֱלָהָא מְבָרַךְ מִן עָלְמָא וְעַד עָלְמָא דִּי חָכְמְתָא וּגְבוּרְתָא דִּי לֵהּ הִיא: וְהוּא מְהַשְׁנֵא עִדָּנַיָּא וְזִמְנַיָּא מְהַעְדֵּה מַלְכִין וּמְהָקֵים מַלְכִין יָהֵב חָכְמְתָא לְחַכִּימִין וּמַנְדְּעָא לְיָדְעֵי בִינָה: הוּא גָּלֵא עַמִּיקָתָא וּמְסַתְּרָתָא יָדַע מָה בַחֲשׁוֹכָא ונהירא וּנְהוֹרָא עִמֵּהּ שְׁרֵא: לָךְ אֱלָהּ אֲבָהָתִי מְהוֹדֵא וּמְשַׁבַּח אֲנָה דִּי חָכְמְתָא וּגְבוּרְתָא יְהַבְתְּ לִי.

ולפי המבואר בספר נפש החיים דברי תורה מתעלים ישירות לבורא העולם, ואין צורך במלאכים שיבינו את הדברים, כך, שתפילת דניאל הכלולה בספר דניאל נכללת בהגדרת דברי תורה שכוחם יפה בארמית, כמו בלשון הקודש.

בהצלחה - מנשה ישראל


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה