תורה ומדע

האם יש הוכחה חותכת ומדעית למציאותו של הקב´ה ייתברך

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

שלום כבוד הרב, קוראים לי עדי ואני בת 15. רציתי לשאול שאלה שאף רב בינתיים לא סיפק אותי בתשובתו .רציתי לשאול האם יש הוכחה חותכת ומדעית למציאותו של הקב´ה ייתברך.ואם כן מהי? ורק רציתי שתדע ששאלה זו אינה נובעת מחוסר אמונה אלא רצון לעבוד את ה" באמונה אמיתית ושלמה עם ידיעה שהוא באמת שם !! תודה רבה.

תשובה

שלום עדי,

היקום מעיד על קיומו של הבורא. כך אמר רבי עקיבא לפני כאלפיים שנה בקירוב: כפי שהבגד מעיד על מי שיצר אותו, כך העולם מעיד על בוראו. כפי ששעון לא נוצר מאליו, מובן כי היקום לא נוצר מעצמו. התכנון הקוסמי, הסדר והיופי שבבריאה - מעידים כולם על אינטלגנציה גבוהה של בורא נאצל. מובן שהיקום לא נוצר יש מאין, ודורש יוצר.

בסופו של דבר, הקיום עצמו מוכיח את קיומו של הבורא, כי בלעדיו לא היה דבר.  כך שחוקי הטבע, האטומים, מחזור המים, מולקולות, מהתא החי ועד מח האדם. התכנון נמצא בכל מקום וזועק לכל מי שרק מוכן לשמוע ולהווכח בבורא המקיים את הבריאה בכל רגע נתון, כפי שאנו קוראים בתפילה מידי בוקר "המחדש בטובו בכל יום תמיד מעשה בראשית". הבט על ידיך, למד על עיניך, על האנטומיה של גופך ושל הבריאה הסובבת אותך, כך תוכל להבין באופן בהיר שיש בורא ליקום ולכל היצורים החיים.

אני ממליץ לך בחום להכנס לפינת ההרצאות באתר הידברות ולצפות בהרצאות על קיומו של הבורא, אמונה וביטחון. הנה כמה קישורים:

1. גוף האדם
 >דניאל בלס

להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה