שאל את הרב - כללי

זיווג?<ת

  • ח' שבט התשע"ו
אא

שאלה

שלום כבוד הרב, אני בקשר עם גבר מספר חודשים...יש ביננו אהבה ומשיכה אבל הקשר לא מתקדם בגלל בריאותו של החבר שכרגע אינו יכול לעבוד. ולכן אי אפשר להתקדם. איך אני יודעת שהוא הזיווג שלי ?אני דואגת ולא רוצה לבזבז זמן. וגם האם יש איזושהי ברכה לבריאות (כאבי ראש חזקים .לא מגרנה )האם כאבי הראש זה התיקון שלו ? או שהוא מקבל תיקון של הוריו ?הוא אומר שהם חטאו..ולכן הוא העונש שלהם .האם זה נכון ? תודה רבה אשמח מאוד אם תענו לי בקרוב ...

תשובה

לכבוד השוןאלת, 

סליחה על האיחור בתשובה. 

1. "איך אני יודעת שהוא הזיווג שלי ?"

נוכל רק לסייע לך עם כמה נקודות כלליות:

 * מן הדברים העקריים בשידוכים היינו שיהיו הטיפוסים מתאימים. אם את מרגישה שהבחור מחשיב אותך ומבין אותך ויש לו מדות טובות ויראת שמים והוא בריא בגופו ובנפשו ויש תקשורת טובה ביניכם ואת מרגישה בנוח איתו ויש מציאת חן ביניכם, אלו מן הדברים העקריים לשקול בשידוך

* ומ"מ אם אחד מן הדברים שהזכרת היא קשה לך מנשוא עד שלא תוכלי להתפקד מבלי מילוי התנאי הזאת וכגון, שמקום המגורים חייב להיות בעיר מגורייך כעת, או שבעלך חייב להיות מן העובדים, אז אם זה מן הג' קרטיריונים העקריים שאת צריכה [ראי נקודה הבאה],  אז יתכן שדברים אלו ישפיעו על השידוך. אבל אם הענינים האלו יהיו קשים לך אבל בכל זאת תוכלי להיתפקד, יש לשקול שאולי זהו השידוך הנכון רק שזה דורש קצת עבודה והקרבה מצדך.  

* תנסי בזמן שקט לערוך רשימה בשביל עצמך של דברים שאת ממש צריכה ולא תוכלי לוותר עליהם בשום אופן. תכללי ברשימה גם מדות, וכגון אם את צריכה מישהו חם, מישהו ששומע טוב, מישהו רגיש, עדין, וכו' וגם מצבים וכגון לומד/מתפרנס, עיר ישנה/חדשה וכו'. תכתבי את כל מה שנראה לך שאת באמת צריכה. [אל תכניסי ברשימה דברים כמו מדות טובות, יראת שמים, ובריאות - כי אלו הם מן הנתונים הכלליים שצריכים בכל שידוך.] אח"כ תעברי על הרשימה ותראי איזה הם הג' דברים מכל הרשימה שאת ממש לא מסתדרת בלי זה.

אם תמצאי שיש לבחור הנוכחי כל הג' קריטיריונים שאת באמת צריכה, יש צד חזק להמשיך בפגישות ולברר אולי זה הוא.

* תתפללי להקב"ה בימים הקרובים שתזכי לברר את הענין באמת וכראוי, ותוכלי לבקש ג"כ שהשם יתן לך איזה "סימן" לדעת מהו הנכון.[סימן פירושו, שלפעמים אדם קם בבוקר או הולך בדרך ופתאום מרגיש בקרבו שהכל ברור והוא יודע בלי ספק מה שעליו לעשות. יכול להיות שהרגשת ידיעה זאת זה לא תשאר להרבה זמן, אבל בשעה שמרגישים את זה, אז יודעים בלי ספק מה שיש לעשות.] רק שאם תבקשי סימן מהשם, אז את צריכה להיות מוכנה לעשות כמו מה שיתברר לך - ואפילו אם לא נשאר אותו בירור בלבך להרבה זמן; כי זהו הניסיון ב"סימן", שזהו דבר שעובר, אבל בשמים מצפים מן האדם לראות אם הוא יעמוד בידיעתו זו הברורה אפילו לאחר שכבר אינו מרגיש את הבירור בפועל.

2. לגבי הכאבי ראש, עצה טובה שיעשה פגישה אצל רופא עיניים מומחה שיתאים לו את המשקפיים במדוייק.

3. הוא אומר שהם חטאו..ולכן הוא העונש שלהם .האם זה נכון ? 

לא נראה שזה נכון הואיל וכתוב בתורה "ובנים לא יומתו על אבות; איש בחטאו יומתו" (דברים כד טז), שאין הבנים סובלים עבור מה שהאבות חטאו.

ואסיים בברכה שתזכי למצוא את זיווגך ההגון בשעה טובה ומוצלחת ותזכי לבנות בית נאמן בישראל ולראות דורות ישרים מבורכים.

בברכה,

רב נחום


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה