זוגיות

זוגיות, האם היא נכונה לי או לא

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

אני בת 18 ונמצאת עם בחור בקשר כבר 8 חודשים. שנינו באנו מבית דתי לאומי קצת הדרדרנו וחזרנו למוטב. בתחילת הקשר לא שמרנו נגיעה א באמצעו התחלנו לשמור ואנחנו ושומרים עד היום. המשך הזמן אני נכנסתי למדרשה והבחור נכנס לישיבה שחורה. אחרי כמה חודשים שם הוא הבין שזה לא מתאים לו ואף מרוב הלחץ החל לרדת בדת. הוא חזר לעשן ללכת למסיבות והפסיק לשמורר נגיעה. אותי הוא מכבד ולכן בי הוא לא נוגע. הוא החליט להתגייס לשירות מלא של שלוש שנים. אם היית שואל אותי לפני שבועיים הייתי בטוחה שאנחנו נתחתן עוד שנה שנתיים. כרגע אני יודעת שזה נדחה ב3 שנים. מצבו הדתי מערער את ביטחוני שכן אני מתחזקת בצניעות בשבת בבינו לבינה ואילו הוא יורד. איננו יודעים מה יהיה איתו אך הוא אומר כי יש דברים שהוא עושה רק עכשיו באישור הרב שלו להתפרק וכי הוא יחזור לשמירת נגיעה ולא יצא יותר למסיבות..כמובן שאין הוא יכול להבטיח את זה אבל זה מה שנראה לו (האמת שגם לי..)הוא הפסיק את כל קשריו עם ידידות וגם לא מתכוון לחדש אותם. אבל בעייתי היא שאינני מסוגלת לחשוב על כך שהוא אומר שלום לבנות שהוא פוגש בחיבוק. זה דבר אסור מבחינתי לגמרי. אני מוצאת בו את כל הדברים שחיפשתי בעל אך ברגע זה אינני יודעת מה לעשות?? האם הוא ישתנה? אני לא בטוחה.. אני מאמינה שכן מהכרותי איתו אך כו תמיד לא אנחנו אלה שקובעים את הדברים.. האם עליי לנתק איתו קשר ולהפסיד את הבחור היחיד שהרגשתי שאנו מתאימים(מבחינה שכלית?) ויש לציין כי הכרתי הרבה בחורים בחיי.. או האם עליי להמשיך את הקשר ולא להעיר לו על כך כלל עד שהוא ישתנה מתוך עצמו ואם אני אראה תוך מס´ חודשים שאין שינוי לנתק את הקשר?? יש לציין כי החלטנו כל זמן שאנחנו חברים לשמור את הקשר על אש נמוכה זאת אומרת לדבר פעמיים בשבוע ולהיפגש פעם בכמה חודשים. וזה אכן קורה כך... תודה רבה.. אני מאוד מעריכה את העזרה.. זה די דחוף..

תשובה

שלום וברכה

מאחר והקשר כעת די מרוחק, את יכולה לנסות ולהמשיך לשמור על הקשר בתקווה שהוא אכן יחזור בתשובה שלימה, למרות שהסיכויים לכך קלושים מעט, מאחר והצבא הוא לא דבר המסייע לתשובה וזאת בלשון המעטה.

אין לך לחזק את הקשר יותר מכעת, ואת המשיכי בדרכך להתעלות עוד ועוד ולהיות יראת ה´ אמיתית כרצונך ללא כל , ונסי לדרבנו בעדינות לחזור בתשובה שלימה ולשוב לבורא עולם לגמרי.

כאשר תגיעי לבשלות מוחלטת לנישואין תבדקי אם החבר חזר ליראת שמיים אמיתית ואת יכולה להינשא לו, או שאין לכך סיכוי ואז נמליץ לך להיפרד ממנו ולמצוא את זיווגך המתאים לך.

וה´ יהיה בעזרך שתזכי לבנות את ביתך עם בחור ירא שמיים באמת ושתזכי לחיי אושר תורניים.

בהערכה רבה על צעדייך הנעלים.

חזקי ואמצי  - בנימין שמואלי


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה