זוגיות

שלום בית, עומדת באמצע ואובדת עצות בין בעלי לאימי

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

 בעניין שלום בית שלום כבוד רב,  נורא חשוב שתענה לי.. אני בעלת תשובה מזה כמה שנים אני נשואה כבר שנה..אני ובעלי היינו חברים לפני החתונה שנתיים וחצי..ובתוך השנתיים האלה חזרנו בתשובה ולאחר מכן התחתנו.

 

במהלך השנתיים שהיינו חברים היינו נמצאים הרבה אצל המשפחה שבת אצל משפחתי,ושבת אצל משפחתו אם הזמן התפתחו מריבות בין בעלי לאימי לגבי שאינו עובד או שאנחנו הרבה ביחד. וגם באותו תקופה בעלי גילה דברים כלפי אחי הבכור שבהיותי קטנה הוא ניסה לגעת בי..אז גם בגלל זה התפתחו מריבות בינו לבין אמי אם הזמן הצטברה שנאה מחלוקות מריבות וככה זה המשיך ואז תקופה ארוכה בעלי לא היה מבקר בביתי וגם לא היה מדבר עם משפחתי, הזמן חלף החלטנו להתחתן,ולפני החתונה הקשר חזר איכשהו אבל עדיין עד היום יש מחלוקות רבות, ביני לבין בעלי. רוב המחלוקות הן על.. שאימא שלי מתקשרת יותר מפעם אחת ביום שאימא שלי מבקשת שנבוא יותר מפעם בשבוע.

 

שאנחנו מבקרים בביתי ואז אחי מדבר איתי...(אפילו סתם שאלות.-זה מרתיח אותו.) מרתיח אותו שאמי שואלת שאלות על החיים שלנו...שהיא רוצה לבוא אלינו הרבה.. ואיך אני יגיד לך זאת שנאה שהצטברה! זאת לא שנאה רגילה.. הרב אני נורא סובלת! יש לנו מריבות רבות על זה, ואני לא שותקת קשה לי לשתוק חוץ מזה אנחנו מסתדרים יפה מאוד אבל הדבר הזה זה ממש יצר הרע בתוכנו.

 

הוא זועם מאוד בעניין הזה מאז שהתחתנו שבת אחת לא היינו אצל אמי..(כמובן שהיא לא יודעת שזה בגללו, אני מכסה על הכול,שהכול זה בגללי) הוא נורא כועס בעניין הזה כל פעם שאנחנו חוזרים מאמי (ביקור של פעם בשבוע) הוא אומר שאני אשמה ואני פריירית שלה ושכל מה שהיא מבקשת אני מסכימה ושאני לא חייבת להסכים לבקר כל כך הרבה . הוא אומר למה אימא שלי לא מבקשת לבקר אותנו. ולמה אימא שלי לא מתקשרת פעמיים ביום ואימא שלך כן.

 

הרב אני לא יודעת איך למצוא לזה פיתרון כי כמה שאני מנסה לדבר איתו שזה אימא שלי והיא אישה אלמנה (שהתחתנה שנית לא מזמן)..אבל בכל מקרה היא אישה רגשנית ונורא אוהבת אותי ושאני רוצה להקשיב לו אבל אני עומדת באמצע ואובדת עצות הרב אשמח לתשובה תודה רבה..

תשובה

שלום וברכה

ההלכה היא שמחובתך להיות עם בעלך, ולכבדו כרצונו.

אולם מאחר ואימך נזקקת לך, עלייך להשתדל לשוחח עימה שלא בנוכחות בעלך, ולבקרה לא על חשבון בעלך.

עלייך לומר לבעלך בכל עת שברור שהוא העיקר אצלך ואין אימך כלל תופסת מקום בליבך{גם אם זה לא נכון} ואת רק מכבדת אותה כפי המצווה.

כאשר אמא מתקשרת בנוכחותו אל תרימיותאמרי לו שאת לא מרימה טאת הטלפון כי חשוב לך יותר רצונו מרצון אימך, וכך אני מאמין שהשנאה תרד מעט, ותחזרו להיות זוג שמח ורגוע.

היי חכמה ולכי בין הטיפות, ותכבדי את רצון בעלך ביותר.

בהצלחה - בנימין שמואלי


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה