אמונה

הדרך לכפרה

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

בס´ד במהלך חיי טיילתי המון בעולם, ויצאה שהייתי הם גוים נוצריים, לא מוסלמים אני בחורה מאמינה ובהתחלה לא ידעתי שזה אסור, לאחר מכן כן ידעתי אבל עדין באחד הטיולים היכרתי גבר ונוצר יחסים! שאלתי היא כזאות אני מרגישה שהלב שלי לא שלם, אני מתאהבת בגויום. למרות שבעברי במכללה יצאה שהיכרתי בחור ערבי שניסה להתחיל הייתי והינו מדברים בטלפון ידעתי שאין מצב שאני ישנה את חיי והיה איתו , ולא היה מגע בכלל. הרגשתי שאני יהודיה,וזה יותר חזק אז עזבתי, לא דיברתי יותר. אבל עדין עם נוצרים אני מרגישה פחות יסורי מצפון. וכיום החלטתי שיותר אני לא יוצאת, ולא מכירה גוים זה סוגר לי את המזל. התחלתי לשמור שבת לבד, אין לי הדרכה וכול הסובבים אותי בכלל לא קשורים לדת. אני לוקחת כוח מהרצאות שלכם באתר תודה. אני רוצה לדעת בבקשה האם יש תיקון שאני יכולה לעשות הוא תפילה לבקש כדי לכפר על עונותי, ואני יודעת שאלוהים יעניש אותי! כי אני בת כפוית טובה שנתן לה להגשים את רוב חלומתיה. אבל עדין מה שהכי חסר לי זה השקט הרוגע אני בורחת כול פעם לסוף העולם. וחייתי בשנים האחרונות בחו´ל כדי למצוא את השקט והשלווה. אני מרגישה שיש בי רקנות גדולה, אני רוצה בעזרת השם כן להכיר זיווג טוב. אבל כול גבר יהודי שהיכרתי בחיי הרס אותי נפשית שהייתי צריכה לברוח עד סוף העולם. רציתי לדעת בבקשה האם יש ברכה לתיקון החטאים שהייתי עם גוים,ומשהוא שיפתח לי את המזל כי הכול סגור מבחינה זוגית, אני בגיל לחתונה ופריות. אני ייצין שפעם הייתי אצל רב , והוא אמר לי שיש לי נשמה גדולה והוא השווה אותי לדוד המלך שסבל המון בחיים ובסוף היה לו טוב. וככה אני באמת מרגישה אני מתחננת אני במצב נואש שאני עבודת עצות . איך אני יכולה להתחזק יותר בדת? האם יש סמנרים לבנות הוא הרצאות באזור מגורי? ואני יודעת שאת השאלה הזאת רק אלוהים יכול לענות לי, אבל האם היא פעם אני היה מאושרת מכול הלב באמונה שלמה שאלוהים סלח לי על חטאי שהייתי עם גויום ויפסק לעניש אותי? אשמח מאוד לקבל תשובה, מצטערת עם זה מבלאגן מבחינה מחשבתית וקשה לקרוא! סליחה.

תשובה

שלום לך בת ישראל היקרה

הבורא הבטיח לכל בני ישראל לקבל את תשובתם על כל חטא ועוון, ולאחר התשובה לא יזכרו לך שום חטא, ופי שיבואר בהמשך דבריי.

מהות התשובה היא עזיבת החטא - החלטה שלא לשוב עליו לחטא זה לעולם. חרטה- החרטה העמוקה על כך שמרינו את פי ה´. ווידוי - להתוודות בפה אל ה´ ולומר לבורא עוויתי פשעתי וחטאתי בחטא פלוני ואלמוני ומבקשת אני ממך בורא עולם לכפר לי את כל חטאיי ואני מבטיחה לך בורא עולם שלא אחטא עוד.

גם את כאשר עשית את כל אלה והחלטת שלא תשובי לחטא הזה לעולם, ובכלל זה, שלא להיות בשום מגע אם גבר ללא חתונה וטבילה, הרי עוונך התכפר ולא יזכר לך עוד בעולם הבא שום דבר מחטאייך.

וכך כתב הרמב"ם פרק ז´ מהלכות תשובה


(ד) ואל ידמה אדם בעל תשובה שהוא מרוחק ממעלת הצדיקים מפני העונות והחטאות שעשה אין הדבר כן אלא אהוב ונחמד הוא לפני הבורא כאילו לא חטא מעולם ולא עוד אלא ששכרו הרבה שהרי טעם טעם החטא ופירש ממנו וכבש יצרו אמרו חכמים מקום שבעלי תשובה עומדין אין צדיקים גמורין יכולין לעמוד בו כלומר מעלתן גדולה ממעלת אלו שלא חטאו מעולם מפני שהן כובשים יצרם יותר מהם:


(ו) גדולה תשובה שמקרבת את האדם לשכינה שנאמר שובה ישראל עד ה´ אלהיך ונאמר ולא שבתם עדי נאם ה´ ונאמר אם תשוב ישראל נאם ה´ אלי תשוב כלומר אם תחזור בתשובה בי תדבק התשובה מקרבת את הרחוקים אמש היה זה שנאוי לפני המקום משוקץ ומרוחק ותועבה והיום הוא אהוב ונחמד קרוב וידיד.

(ז) כמה מעולה מעלת התשובה אמש היה זה מובדל מה´ אלהי ישראל שנאמר עונותיכם היו מבדילים ביניכם לבין אלהיכם צועק ואינו נענה שנאמר כי תרבו תפלה וגו´ ועושה מצות וטורפין אותן בפניו שנאמר מי בקש זאת מידכם רמוס חצרי מי גם בכם ויסגר דלתים וגו´ והיום הוא מודבק בשכינה שנאמר ואתם הדבקים בה´ אלהיכם צועק ונענה מיד שנאמר והיה טרם יקראו ואני אענה ועושה מצות ומקבלין אותן בנחת ושמחה שנאמר כי כבר רצה האלהים את מעשיך ולא עוד אלא שמתאוים להם שנאמר וערבה לה´ מנחת יהודה וירושלם כימי עולם וכשנים קדמוניות:

ולכן את יכולה להיות מאושרת ולקבל את השבת בשמחה ובטוב לבב על שזכית לתהקרב ולהיות גדולה יותר מהצדיקים.

עוד אמרו חז"ל כל השומר שבת כהלכתו מוחלין לו על כל עוונתיו כמובן בצירוף התשובה, ועל כן בוודאי זכית לכפרה גמורה.

ומומלץ מאוד להשתדל ולסייע לאנשים בגמילות חסד דבר שגם כן מסייע לכפרת עוונות.

נשמח מאוד לכוונך בדרכך ולכוונך למדרשה ולשיעורי תורה, שלחי לי מספר טלפון, ונחזור אילייך בהקדם.

בטוחני שלאחר תשובתך תזכי להכיר גבר ירא שמים שלא ירצה רק את גופך, אלא יעירך את מעלותייך ויכבדך ותזכי לבנות בית נאמן בישראל ולזכות לבנים ובני בנים עוסקים בתורה ומצוות.

שבת שלום ומבורך - בנימין שמואלי


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה