הלכות ומנהגים

חיה בפחד לאחר ששמעתי על מוות קליני

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

שלום הרב בבית הספר דיברו על מוות קליני וגם ספר שקראתי על חויותהם של אנשים שבאו לעולם האמת ,ובעולם האמת לא היו תוצאות משמחות ,כלומר למשל קראתי על אדם שבא לעולם האמת ואז פגש את הוריו בוכים ואמרו לו שהוא מחלל שבת ולכן המלאכים כועסים עלהם בגלל שלא חינכו אותו טוב ...ואח´כ הוא חזר לחיים וחזר בתשובה.. והיתה עוד הרצאה של אדם שגם חווה מוות קליני ופגש את בניו ואמרו לו שהוא מורד ולא זוכרת בדיוק מה ...אבל השאלה שלי היא ..למה בעולם הבא מקבלים דברים כאלה לא מפתיעים ?האם זה עד כדי כך כפייה דתית כדי שבעולם הבא יהיה טוב? לא נוח לי לעשות את כל ההלכות כי הם קשים עליי אבל מה העניין של תורה ומצוות ,לעשות משהו מייראה? האם כל הדבר הזה שאני שואלת אותך הוא נכון או שסתם בשביל להפחיד את האנשים בשביל שיחזרו בתשובה? למה אני צריכה לחיות בפחד ?אתה יודע...נמאס לי ! אשמח מאוד אם תענה לי ולא תתעלם ממכתב זה . שבוע טוב קרן

תשובה

שלום וברכה

 

שלום לך בת ישראל היקרה

 

כל הדברים הם אמת לאמיתה ואינם מתארים במלואם את כל העונשים שמקבלים בעולם הבא.

 

ראי נא!

 

הבורא ברא אותך למטרה מסוימת, והיא לתת לך טוב נצחי לעולם הבא, הטוב הזה תזכי לאחר קיום המצוות בשלמות כפי שנצטווית על ידי בוראך, המצוות האלו הם לטובתך ולהשלמת נשמתך, וכשם שכאשר את צריכה לחיות בעולם הזה עלייך לאכול ולשתות ולנשום, כך הנשמה צריכה לאוכל ולשתות וכו´ ובורא הנשמות סיפר לנו מה המאכל והמשקה של הנשמה, והוא התורה והמצוות, וכשם שיש דברים המחליאים את הגוף, כך ישנם דברים המחליאים את הנשמה וגורמים לה להצטרע ולהינזק, כגון לא ללכת בכיסוי ראשכאשר עולים לעולם האמת אם הנשמה באה ללא מאכל ומשקה, וגרוע יותר אם היא התלכלכה בחטאים, עליה לעבור זיכוך בעולם הבא כדי שתשוב להיות נקייה וטהורה כאשר הייתה בטרם ביאתה לעולם.

אי ידיעת הטוב שבמצוות מביאה אכן קושי לרצות לקיים מצוות וכאן באה יראת העונש לומר לאדם שגם שקשה לך וגם אם זה לא נחמד, לשמור את כל המצוות ואכן עלייך לזכור שכאשר תעלי לעולם הבא, את תמצאי את עצמך משלמת על כל דבר שעשית מחיר כבד, וזה יביא אותך שלא לחטוא אלא להתגבר על היצר ולשמור את המצוות, גם ללא שיש לך רצון בלב, וגם ללא הבנה אמיתית בנחיצות המצוות.

 

אולם היראה היא רק שמירה עלייך אבל עיקר תכלית האדם היא לקיים את המצוות בהבנה עמוקה ונכונה במטרת החיים ולימוד יסודי של התורה והמצות ואז תקיימי את המצות בשמחה וברצון, ולא יהיה לך קשה להיות במגבלות התורה שאינם מגבלות אלא תענוגות.

 

והמצוות שמקיימים מאהבה גדול בכפל כפליים מאשר קיומם מיראה בלבד.

 

טעמי וראי כי טוב ה´!!!

 

אני אשמח לכוונך למקום שבו תוכלי ללמוד את היהדות ואת יופייה, בצורה נכונה יפה וברורה.

 

לאחר שתזכי להבין את התורה ואת היופי שבה לא תשאלי יותר אם את יכולה להיות בין שני העולמות וברור שתרצי להיות מהנוחלים לעולם הבא, ולקיים את כל המצות ולרצות עוד ועוד.

 

אשמח לכתוב לך עוד כרצונך

ואודה לך מאוד אם תגיבי לדבריי

 

עלי והצליחי – בנימין שמואלי

 


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:שאלהמוות קליני

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה