חברה והשקפה

למה יש נטיה הפוכה?

  • א' שבט התשע"ו
אא

שאלה

שלום כבוד הרב! יש לי שאלה שמטרידה אותי כבר הרבה זמן ולא מצאתי לה תשובה משביעת רצון. אני בחור שומר תורה ומצות ב"ה, אני לפעמים נקלע לשיחות עם אנשים לא שומרי תורה ומצוות והם מביאים טיעון חזק יחסית לגבי אנשים עם נטייה מינית הפוכה {גבר שנמשך לגבר וכולי} הרי איך זה יכול להיות שבנאדם כזה יצליח לשמור תורה ומצוות הרי הוא נולד ככה ומגיל קטן יש לו את הנטייה הזאת איך אפשר ליישב את הדבר הזה שאנו הרי יודעים שכל אדם בא לעולם הזה בשביל תפקיד מסויים, לגדול לעבוד להתחתן לשמור תרי"ג מצוות אבל איך בנאדם כזה יכול לשמור הרי הוא בוודאי לא ישמור זה כמו להגיד לבנאדם רגיל בלי הנטייה ההפוכה להתחתן עם גבר כי ככה כולם היום וזה המצווה זה בלתי אפשרי , איך יכול להיות שבורא עולם שם אדם בניסיון שלכאורה לא יכול לעמוד בו ומה תפקידו של אדם כזה בכלל פה בעולם? אשמח לתשובה מספקת ומפורטת. {נ.ב ראיתי את ההרצאה של הרב זמיר על הנטיות הפוכות והוא עדיין לא ענה על העניין מה תפקידו של אדם כזה כאן}.

תשובה

שלום וברכה

אכתוב בקיצור, בהנחה שאכן האדם נולד עם נטיה הפוכה חזקה ולא מדובר בנטיה נרכשת, ובהנחה שאין אפשרות לשנות נטיה זו, הרי שתפקיד אדם זה הוא באמת קשה אבל אפשרי להיזהר שלא לחטוא בחטא משכב זכר.

בורא עולם לא מעמיד ניסיון לאדם שלא יכול לעמוד בה, כאשר אדם נולד עם נטיה קשה אסורה הרי שהוא נולד במיוחד להתאמץ ולתקן את גילגוליו הקודמים וככל שהנסיון שלו יותר קשה כנראה התיקון שלו הוא אכן קשה יותר ובעמידתו בניסיון הוא זוכה לתקן את נפשו ולהגיע למקומו המיועד לו בעולם הבא. 

מי שבאמת אנוס ולא יכול להינשא לאשה, הינו פטור מנישואין אולם אין כל היתר בשום צד לעבור על איסור כרת של משכב זכור.

פעמים רבות טוענים בני אדם וכי אתה עמדת בניסיון זה? איך אתה דן אותי? וכי אתה ידוע כמה קשה הניסיון? התשובה היא שאכן אילו הרב היה ממציא איסור מעצמו אכן יש לטעון נגדו טענות אלו, אולם התורה ניתנה על ידי בורא עולם בורא הנשמות ובורא הטבע של כל אדם ואדם והוא יודע עד כמה להעמיד את הטבע של כל אדם ואדם שיוכל לעמוד בניסיון וללכת בדרך התורה.

בברכה,

בנימין שמואלי

 


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה