אמונה

חיים חסרי משמעות

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

שלום כבוד הרב אני בת 19 כמעט ואני בשירות לאומי. אפשר להגיד שבסך הכול גדלתי במשפחה טובה ב´ה ולא חסר לי כלום בילדות, בבגרות ולא חוויתי טראומות משום סוג. אך אני מתקשה לחיות את חיי בשלווה ובשמחה.. כלומר יש לי פה ושם רגעי שמחה אמיתית אבל אני מרגישה שלא שווה לי לחיות כי קשה לי להתמודד עם דברים בחיים, אפילו עם דברים קטנים כמו למשל לחפש שירות לאומי לשנה הבאה. אני רק שומעת אנשים מדברים על זה וכבר ממש בא לי למות...אני מרגישה שאני לא אהיה מסוגלת להתמודד עם הדברים והמצבים שיבואו עליי בחיים ואני חושבת לעצמי .. מה אני מרוויחה מזה שאני חייה מספר שנים אם ממש קשה לי להתמודד.. ומצד שני אני עונה לעצמי- שאם נולדתי אז כנראה אני צריכה לחיות ויש לי משמעות ומטרה וחשיבות... יש ימים שאני נורא שמחה ומודה לקב´ה על זה שאני חייה ורואה את גדולתו בכל- בחי ובצומח ובאנשים ומתרגשת כשאני רואה את העולם שהוא ברא כי הוא מדהים ביופיו ובחוכמתו ויום למחרת אני מסוגלת לבכות בלילה מתחושת הריקנות שבאה עליי ומההרגשה שהחיים האלה איך אומרים ´גדולים עליי´.. אני באמת רוצה להאמין שה" עד לכל הקשיים וההתמודדויות שבחיים וזה בעצם ניסיון, משהו טוב ואולי אפילו מזכך ושבעולם הבא אני אראה שכל מה שעברתי היה בעצם בשביל להרים אותי ושעל כל ההתמודדויות אני אקבל שכר.אני לא רוצה להישמע משוגעת (ואני כמעט בטוחה שיש הרבה אנשים שמחשבות דומות לפעמים עוברות להם בראש)אבל לפעמים אני ממש רוצה למות.. לא מהצד הרע של הדבר אלא פשוט להשתחרר מכל העול הזה אני מרגישה שיש עליי ממש עול... לא שאני רוצה להרוג את עצמי..אבל אין לי כל כך את הרצון לחיות כמו שאני רואה אצל שאר האנשים.(כשאני קוראת את סיפורי הבעל שם טוב זצ´ל אני מתפלאת מאיך שהוא חי את חייו עם כזאת אמונה.. (עם אלף אלפי הבדלות)אבל הלוואי שהייתי זוכה להגיע אפילו למאית מאמונתו בה"..אבל אני יודעת שאני ברמה נמוכה אני יודעת שצריכים להיות תמימים עם ה" ולא לחפש סיבות או לחקור יותר מידי.. אבל אני מרגישה שאני חייבת להגיד את זה למישהו ואני צריכה איזשהו חיזוק כי אני חוששת שאני אתמוטט.. ואני לא יכולה להרשות את זה לעצמי. אני באמת מאמינה בקב´ה (למרות שיש לי ספקות ומעידות לפעמים). קשה לי להמיר את ההרגשה הזאת במילים אבל אני מרגישה שיש לי מין מחסום בלממש את האמונה בחיי היומיום ואני לא יודעת איך לעבור אותו. אני נורא מצטערת על המכתב הארוך והמסורבל,אבל בכל זאת החלטתי לשלוח אותו כי אני מרגישה שזה דחוף לי(גם אשמח אם המכתב לא יתפרסם באתר) אני בכל זאת אנסה למקד את השאלה שלי:איך עם כל הקשיים (מציאת בן זוג , אכזבות, פרנסה,משפחה, לחצים, משברים, שינויים!...) עדיין אפשר לחיות בהרגשה טובה עם אמונה שהכול מה" ולהודות על החיים בלי כל מיני תחושות אובדניות למיניהן..

תשובה

שלום לך בת ישראל היקרה

 

החיים למי שיודע את תפקידו בעולם, אשר יודע שכל ירידתו לעולם הייתה למען רבות מצות ומעשים טובים, ולהשתדל לעבוד את ה´ כראוי, הרי כאשר עולה בידו לקיים מצווה או להתגבר על ניסיון, מתמלא הוא שמחה ורוגע, אושר עמוק מצוי ביד מי שחי את חיו בצורה רוחנית ובחיי תכלית.

וכאשר האדם נוהג כך ויודע את עיקר מטרתו בעולם, מבין הוא בעצמו שכל שאר הדברים שאינם קשורים להתעלות רוחנית הינם טפלים, ואין בהם צורך אמיתי, אלא צורך רגעי כדי לחיות בעולם הזה – הפרוזדור,  התנהגות והתייחסותו לדברים שוליים אלו תהיה בהתאם, לא יחרד יותר מידיד, לפרנסתו ולא ישאף יותר מידי לחי קריירה, ולא יחשוש למקרה כישלון, ולא יילחץ במקרה של אי הצלחה.

 

עוד מעלה גדולה ישנה לממלא את חייו בתכלית רוחנית, שנפשו נהיית רגועה ושבעה, מאחר והיא מקבלת את מזונה ואת צרכיה, ומתמלאת היא בסיפוק רב, ואינה מרגישה ריקנות, אלא שובע פנימי, וכאשר היא מתבוננת ביופי הבריאה ומתלאת מנה אהבת ה´ הרי היא מיד תרוץ לעשות מצווה או לומר מספר פסוקי תהילים ותכניס את אהבת ה´ לתוך הלב, ובכך תקבל הנפש כוחות עצומים להתגבר על כל ניסיון ועל כל קושי.

 

אל לנו לשכוח כי על כל פעולה ופעולה אשר אנו עושים בעולם הזה נזכה לשכר רב ועצום בגן עדן ובעולם הבא, ורק לזאת ירדנו לעולם למען אשר נצבור עוד זכויות ועוד זכויות, ולכן גם כאשר קשיים גשמיים ממלאים את חינו כאן בעולם, לא נרצה לברוח מהחיים אשר בהם אנו צוברים הון של זכויות והון של אושר נצחי שנזכה לכך בעולם הבא.

 

ועל כן אני ממליץ לך במקום ללכת לשירות לאומי לשנה נוספת ולבזבז שנה יקרה כל כך, עדיף לך בשנה זו ללכת ללמוד במדרשה אשר בה תעשירי את עצמך בידע רב, ותלמדי רבות על התכלית בחיים ועל הדרך להשגת התכלית בחיים, וכל חייך ישתנו לטובה, ולא תסבלי עוד.

 

אשמח להיות לך לעזר בעניין ולכוונך למדרשה מתאימה, וכן לענות לך עוד על כל שאלה בעניין זה, או בכל עניין אחר.

 

בברכה – בנימין שמואלי

 


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה