שאל את הרב - כללי

קושי להתאושש אחרי פטירת אבא

  • י"ח טבת התשע"ו
אא

שאלה

אבי ז"ל נפטר לפני שבוע, בצורה מאד פתאומית. מדום לב. הוא היה בן 52. חשבנו שהוא ישן. אחרי שחזרתי מהעבודה כרגיל, ראיתי שהוא באותה תנוחה, יום לפני הוא אמר שיש לו כאבי גב ולכן חשבנו שהוא רוצה להישאר בתנוחה הזאת. בכיתי כמו שלא בכיתי מעולם!! מד"א הנחו אותי לעשות לו עיסויים וכו, לא אפרט את המראה כיוון שכנראה הוא היה כך מספר שעות. הייתי מאד קשורה לאבא שלי. מגיל אפס הוא היה איתי, יותר מאמא שלי. אהבתי אותו מאד. וכשהתבגרתי, מגיל 12 עד עכשיו, אני בת 21, מיעטתי לומר לו כמה אני אוהבת אותו, לא חיבקתי אותו, מיראה, וכבוד. דיברנו המון! הוא היה שותף לכל מה שעשיתי. ועכשיו, אחרי השבעה, אני מנסה להתאושש. הוא כ"כ רצה שאתחתן, וכעת, יש לי מחשבות כל הזמן על זה שבציבור שלנו (חרדי) יתומה נחשבת בד"כ לסוג ב ואני מבינה למה. אבל קשה לי מאד עם זה! אני יודעת שהכל מלמעלה אבל אבא שלי היה הכל בבית! אני בוכה כל פעם בתפילה. לא רואה איך אפשר להמשיך מכאן. אין לי חשק לעשות כלום. מה שעשיתי כמו כל בחורה רגילה בגיל הזה, כבר לא מעניין אותי. הקטע של השידוכים הכי מפחיד אותי. אני רואה את החברות שלי מתחתנות, נהינות, אין עליהן עול כ"כ גדול כמו שלי. אני קצת מקנאה. כ"כ הרבה פחדים. קודם למצוא חתן שיסכים להיכנס למשפחה שאין בה אבא, שיוכל להכיל אותי, כל הדאגה שתהיה אחרי החתונה של להיות עם אמא. אני לא יודעת איך אפשר להתמודד עם זה!

תשובה

שלום וברכה

אין כל סיבה לחשוב שאת שהתייתמת בגיל 21 יהיה לך קשה למצוא זיווז יותר מכל אחד אחר , יתכן שלהיפך כעת יכנסו יהודים טובים לעובי הקורה ויחד עם התפילות של אביך בשמיים תזכי מהרה לבנות בית נאמן בישראל והדבר יהיה תועלת גדולה לנשמת אביך שישמח בכך מאוד וכמבואר בזהור יזכה הלשתתף בשמחתך.

השבעה בקושי עברה ובוודאי כאשר מדובר במוות פתאומי טראגי הרגשות טריים והעצב גדול והבכי שב ובא, אין להילחם עם הבכי, אם כי שיש לשזכור שאביך סיים את תפקידו בעולם הזה ועלה לעולם השכר לקבל את שכרו הגדול, לא היה כל טעם להשאירו כאן בעולם כאשר הוא כבר סיים את תפקידו בעולם העשייה וכבר היה אמור להגיע לעוולם השכר.

אביך לא מת ונעלם אלא החליף דירה ועבר לעולם שכולו טוב ובוודאי הוא זוכה כעת למקום טוב מאוד בעולמות העליונים, בוודאי יש לו כוח להתפלל ולהשפיע עלייך שפע טוב.

נשמח לסייע לך עוד.

בברכה,

בנימין שמואלי


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה