חינוך ילדים

סיבה לפגיעה בילד

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

שלום, לפני כחודש התחלתי להקשיב להרצאות המשודרות בערוץ ההדברות. פשוט מרתק, מעניין ולפעמים גם מצחיק. יישר כח! השאלה שלי היא כזאת: אומרים כי לכל דבר שקורה לאנשים יש סיבה. אז איך אפשר להבין כי יש ילדים שנפגעים מינית מאנשים קרובים ( כמו אב לדוגמא)? איך אנחנו ההורים אמורים להסתכל על זה ולהבין מדוע זה קרה לילד שלנו. מודה לכם מאד

תשובה

שלום וברכה

אכן, בכדי לאפשר מערכת של שכר ועונש, נתן הקב"ה בחירה חופשית לבאי העולם הזה, והם בבחירתם הרעה מזיקים ומשחיתים. אל לנו למהר להאשים את האלוקים שרק נתן בידינו את הבחירה כיצד לנהוג, מוטב שנבדוק בעצמינו כיצד אנו נוהגים בכלים שניתנו לנו. האם עשינו, כחברה, את כל אשר לאל ידינו למנוע פריצות מרחובותינו, ופורנוגרפיה ממסכינו, דברים, שההפקרות בתחום בוודאי מאפשרת צמיחת תופעות שליליות בעניין זה כבענינים אחרים.     

ובמבט רחב יותר, כשנתבונן באותם אלפי ילדים סובלים ומוזנחים, אחוז קטן מאד מהם נמצא במצבו שלא באשמת רוע האנשות עצמה, אם זה האם שנהגה בפריצות מינית כתוצאה מכל תרבות המערב והזניחה אותו, אם זה כתוצאה מסמים שמכר איש רע בעידוד כל סרטי המערב שמהללים את סוחרי הסמים (כאשר תמיד גיבור הסרט זה הפשע האחרון שבו יגזור את הקופון ויחזור כמובן למוטב ולילדיו החמודים) ועוד ועוד כיד הדמיון והמציאות הכואבת. כל הרוע והרעב הקיים בעולם ברובו נובע מאטימות בני האדם עצמם ואכזריותם כאשר כל אחד דואג לכרסו לנוחיות עצמו ואיש לאחיו זאב. כך זה במבט של העולם הזה.

ישנו מבט פנימי יותר, שבעצם, נפגעי הבחירה האנושית היו ראויים לפגיעה, לא מצידו של הפוגע הספציפי שעל כך הוא בוודאי יתן את הדין, והדברים קשורים לעניני גלגולים ונשמות, ולעת עתה נסתפק בדברים הנ"ל.

בהצלחה - מנשה ישראל


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה