תורה ומדע

דיון עם אטאיסט.

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

שלום רבותי, בעקבות דיון עם חבר לעבודה (אשר אינו מאמין כלל- ´תם´)ישנן שתי שאלות שברצוני לשאול על הקב´ה. אציין כי ברצוני לנסות לספק את חברי, שכן הוא מביע נכונות ללמוד והוא פתוח להסברים. עיקר הדיון שלנו נגע לקיומו של הקב´ה, חברי הציג בפני שאלות שנתקלתי בהן בעבר כמו: ´אם ה" יכול לברוא סלע שהוא לא יוכל להרימו?´ או האם הקב´ה יכול לברוא אל כנגדו או חזק ממנו?´ תשובותי לחברי נבעו רק מעקרונות היהדות: ´האל אחד ויחיד, ראשון לכל ואחרון לכל, וכי אנו לא יכולים לענות על תשובות אלו מפני העובדה שאין זה מבינתו´- אלו תשובות לבעל אמונה, חברי (חסר האמונה) מחפש תשובות ריאליות (´מדען´ הבחור). האם ישנה דרך ריאלית (לחברי) שנוכל לענות לו על שאלות אלו?? רוב תודות ובשורות טובות. רן.

תשובה

שלום וברכה

אלו הן שאלות שבהן האתיאסטים מרבים להתקיף את המאמינים, כשהאמת שהשאלות הללו אינן שאלות בכלל.

ובכן, אני מאמין ויודע ויכול להוכיח שהקב"ה כל יכול, אבל עם זאת, הקב"ה לא יכול לברוא אבן שהוא לא יוכל להרים אותה. מכיון שאם הוא היה יכול לברוא אבן כזאת הוא היה מגביל את יכולתו. אי היכולת להיות מוגבל אינו הופך את הבלתי מוגבל להיות מוגבל. שכן אילו יהיה אותו אל לא מוגבל - למוגבל, הוא שוב אינו כל יכול.

זהו שאלת משחק והכשלה, להציג צדדים פרדוקסליים זה מול זה. כמו שאני ישאל האם ´כן´ יכול להיות ´לא´?. כך גם - האם האלהים יתברך יכול להיות ´לא אלהים´?. זה אותו סוג שאלה. ואין כאן שום שאלה.

בהצלחה - מנשה ישראל 


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה