שאל את הרב - כללי

יוסי שריד

  • כ"ו כסלו התשע"ו
אא

שאלה

ארגון הידברות שלום רב. שמי אלעד שור ואני זמן רב מתחזק בסיעתא דשמיא מארגון הידברות. יישר כוח על הכל!! בפרט לגאון האדיר הרב זמיר כהן שליט״א. כמו כן. אני רוצה להביע תמיהה על הפרסומים האחרונים הנוגעים ליוסי שריד. רבים מהציבור זוכרים מה שאמר עליו מרן זצוק״ל. רשע, עמלק, וכו׳ וכן על חברתו שולי שצריך לעשות משתה ביום שתמות. ולץ זה לא נשאר חייב והוציא דברי בלע על נשמתו הקדושה של פאר הדור בזמן השבעה!!! מי שתבע מכולנו להתחשב ברגשות של ארגוני טרור לא התחשב ברגשות של מליון יהודים בזמן שבעה!! ולמה שאתם תעשו לנבלתו הסרוחה כבוד במותו ?! וודאי שמיעוט מעשים טובים שעשה כבר נפרעו בעו״הז שקיבל עושר כבוד ושררה בשפע. והרי לשון הרמב״ם : "כל הפורשין מדרכי צבור והם האנשים שפרקו עול המצות מעל צוארן ואין נכללין בכלל ישראל בעשיית המצות ובכבוד המועדות וישיבת בתי כנסיות ובתי מדרשות אלא הרי הן כבני חורין לעצמן [כשאר האומות] וכן האפיקורוסין [והמומרים] והמוסרין כל אלו אין מתאבלין עליהן, אלא אחיהם ושאר קרוביהם לובשין לבנים ומתעטפים לבנים ואוכלים ושותים ושמחים שהרי אבדו שונאיו של הקדוש ברוך הוא, ועליהם הכתוב אומר הלא משנאיך ה' אשנא". "כל הפורשין מדרכי צבור והם האנשים שפרקו עול המצות מעל צוארן ואין נכללין בכלל ישראל בעשיית המצות ובכבוד המועדות וישיבת בתי כנסיות ובתי מדרשות אלא הרי הן כבני חורין לעצמן [כשאר האומות] וכן האפיקורוסין [והמומרים] והמוסרין כל אלו אין מתאבלין עליהן, אלא אחיהם ושאר קרוביהם לובשין לבנים ומתעטפים לבנים ואוכלים ושותים ושמחים שהרי אבדו שונאיו של הקדוש ברוך הוא, ועליהם הכתוב אומר הלא משנאיך ה' אשנא". עשה נזק דתי, חברתי, בטחוני ובכל תחום. ברוך שפטרנו מעונשו של זה. שם רשעים ירקב. יאבד זכרו. מה יש לאתר הידברות לחפש עליו לימוד זכות ???!! בברכה אלעד שור

תשובה

לכבוד השואל, 

סליחה על האיחור בתשובה. 

כפי מה שבדקנו, לא מצאנו לגבי שריד מאמר הכולל ענין של דן לכף זכות או ענין של שמחה או עצבות לגבי זכרו. 

סך הכל, מה שהובא היתה מאמר שנכתבה לפני זמן אודות רעיון מפורסם שהוא העיד על עצמו אודות חוייה רוחנית. 

והטעם לפרסום המאמר היתה לצורך חיזוק האמונה של המאמינים; כי מי שקורא את הדברים שנאמרו ברעיון מילה במילה רואה בחוש את עדותו של כופר במציאות רוחניות המעיד בתוך נשימה אחת שיש מציאות בלתי מוכחשת של רוחניות. ןזה שהוא בעצמו ניסה להכחיש את חווייתו, רק מראה לכל קורא אוביקטיבי שכל דבריו לא נאמרו אלא מתוך עיוורון פרטי שאינו מתקבל כדברים הגיונים אצל רוב רובם של אנשים החושבים. ונמצא שהוא בעצמו הביא במה שניסה לכפור ברוחניות המעשה, את הראייה הכי גדולה למציאות הרוחניות.

ואם אחד מן הקוראים יראה בזה שאולי מתוך כך יש לו זכות אפילו על פי אמת - כי הרי בסופו של דבר הוא גרם ע"י אותו רעיון שאנשים יותר יאמינו ברוחניות, אין בזה חסרון או סתירה לדברי הרמב"ם. כי כבר אמרו חז"ל, שהשבח של הקב"ה עולה מן הרשעים כמו שעולה מן הצדיקים. ויש חשיבות ו"כבוד להקב"ה" שמתעלה כביכול, במה שהאמת ניכר דוקא מתוך מקום החושך. 

בברכה, 

רב נחום


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה