אמונה

ימי הנעורים והבלבולים

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

לכבוד הרב העונה שלום רב! אני בחור בן 20 לומד\למדתי בישיבה בכמה מקומות... מס` פעמים הסתלקתי, וכמה פעמים עזבתי מרצוני, יכולתי לעזוב את הדת אבל אני לא עושה זאת ממס` סיבות הסיבה הראשונה היא מכיוון שאני יודע שהדרך השניה היא לא טובה! והסיבה השניה היא כי אני מפחד מהעונש גם בעולם הזה וכ"ש מהעונש לעולם הבא... הבעיה שלי היא שפתאום אני נכנס לתקופה של רצון להתחזק ואז אני מנתק קשר עם כל החברים הרעים שהיו לי עד אותו רגע וזה כולל גם בנות, ואז אני נכנס לישיבה לומד ולומד אבל לאט לאט אני מתחיל להתרופף וחוזר חלילה! אני מאמין שזאת תופעה מוכרת, רק מה שאני מאוד מפחד מהמצב הזה מיכוון שאני כבר בן 20 וברור לי שבגיל הזה זה או שאני פה או שאני פה!!! ואני יודע שצריך להתחזק רק שזה נסחב ולא ממש בא לי וכל מיני תרוצים שמכניסים אותי "למרה שחורה" לכן אם יש לכם עצה ברורה וטובה מה לעשות אשמח מאוד...

תשובה

שלום וברכה

ברור שלאחר ההתחזקות תבוא לידי ניסיון, ותיחלש מעט, וברגע של הירידה עליך להתגבר בכל כוחך להתחזק ככל האפשר ולא לעזוב את הישיבה בשופ אופן, אלא להתחזק ככל האפשר בלימוד ובעיקר בהסתלקות מהחטא, ולאחר ההתגברות פעם אחת בשעת ניסיון תוכל בעז"ה להמשיך בהליכתך מעלה מעלה.

מומלץ מאוד להתחבר אל יהודי טוב תלמיד חכם מבין ונבון אשר יהיה לצידך בעת ירדיה ויחזקך ויעודד את רוחך, ובכך תוכל להתמיד בישיבה.

ובכל מקרה אסור להירתע מירידות, ואין כזה דבר או שאני כאן או שאני כאן, כי היהודי הוא לעולם בנו של הבורא וגם אם לפעמים הוא נכשל בחטא, הבורא ממשיך לאהוב אותו וחפץ בהיצדקו.

היה חזק - בנימין שמואלי


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה