תפילה וברכות

כיצד יכול הקב"ה לשמוע כל תפילה ותפילה שנאמרת אליו?

  • כ' כסלו התשע"ו
אא

שאלה

כיצד הקב"ה מצליח להקשיב לכל כך הרבה תפילות שנפנות אליו בכל שניה ושניה, מהמון אנשים, ובכל זאת מצליח לתת לכל אחד ואחד מענה? (גם אם הם אינם מרגישים בכך שענה להם - כנראה שהמענה יבוא על ידי מעשים או אירועים שונים בחייהם). אך עדיין, איך זה שגורם אחד יכול לספק כל כך הרבה אנשים? 

תשובה

שלום וברכה

אתן דוגמא שהיא רק משל לכוחו של בוראינו.

ישנם מחשבי על כבנקים וכדו' שבכל רגע נתון מוזרמים עליהם אלפי אלפי נתונים והמחשב יודע לענות לעל אחד ואחד ללא כל בעיה. על אחת כמה וכמה בורא עולם שברא את כל בני האדם אין בו כל בעיה לענות לכל אחד ואחד.

בורא עולם אינו מוגבל כלל ועל כן אין כל בעיה לבורא עולם לשמוע ולראות הכל ואין שכלינו תופס את כוחו של בורא עולם ואני רק נתתי דוגמא של מעשה ידי אדם שיש בו כוח לעבד המון המון נתונים ברגע אחד.

הנה מה שאנחנו אומרים בתפילה של ראש השנה 

אַתָּה זוֹכֵר מַעֲשֵׂה עוֹלָם וּפוֹקֵד כָּל יְצוּרֵי קֶדֶם, לְפָנֶיךָ נִגְלוּ כָּל תַּעֲלוּמוֹת וַהֲמוֹן נִסְתָּרוֹת שֶׁמִּבְּרֵאשִׁית, כִּי אֵין שִׁכְחָה לִפְנֵי כִסֵּא כְבוֹדֶךָ, וְאֵין נִסְתָּר מִנֶּגֶד עֵינֶיךָ:
אַתָּה זוֹכֵר אֶת כָּל הַמִּפְעָל, וְגַם כָּל הַיְצוּר לֹא נִכְחַד מִמֶּךָ:
הַכֹּל גָּלוּי וְיָדוּעַ לְפָנֶיךָ יְדֹוָד אֱלֹהֵינוּ צוֹפֶה וּמַבִּיט עַד סוֹף כָּל הַדּוֹרוֹת, כִּי תָבִיא חֹק זִכָּרוֹן לְהִפָּקֵד כָּל רוּחַ וָנָפֶשׁ, לְהִזָּכֵר מַעֲשִׂים רַבִּים וַהֲמוֹן בְּרִיּוֹת לְאֵין תַּכְלִית:
מֵרֵאשִׁית כָּזֹאת הוֹדָעְתָּ, וּמִלְּפָנִים אוֹתָהּ גִּלִיתָ, זֶה הַיּוֹם תְּחִלַּת מַעֲשֶׂיךָ זִכָּרוֹן לְיוֹם רִאשׁוֹן, כִּי חֹק לְיִשְׂרָאֵל הוּא מִשְׁפָּט לֵאלֹהֵי יַעֲקֹב:

בברכה,

בנימין שמואלי


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה