זוגיות

חזרנו לארץ והחיים פה לא קלים לי מהמון בחינות מה עושים?

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

שלום לכבוד הרב יש לי בעיה שמטרידה אותי. אני חזרתי לארץ לאחר 7 שנים מחוץ לה.ואני כרגע חיה עם ההורים וכיום קשה לי להיסתגל למציאות בארץ. 1. חזרתי בתשובה כבר שם ופתאום לבוא לארץ ולהיתמודד עם אנשים ודרך החשיבה שלהם לחוסר רצינות לגבי החיים ושהם מושפעים מן התרבות של העולם הנאור. יש לציין שההורים והסביבה חילונית ןלא מקבלת את דרכי ובאמירות "איזה שטויות" או "לא צריך להיות קיצוני או פנטי".אני גרה כרגע עם ההורים מתוך אילוץ כי בעלי עדיין נמצא בארה"ב. 2. אני הורגלתי לחיות עם בעלי וברוך השם הילדה שלנו ולהיות רק עם עצמנו וסביבה מצומצמת מכיוון שחיינו הסביבה שבה רק גויים.ומאוד נהנו מזה. פחות דיבורים וריכולים ושמירת הלשון.ועכשיו הגענו לארץ ואנחנו מאולצים כביכול לפתח שיחה ולדבר "הרבה" יותר ממה שאנחנו רגילים וזה נוח לי עם זה. יש לציין שאני טיפוס ביישן ולא דברן מטבעי. 3. מה עושים לגבי מידת הביישנות אני הבנתי שזה תכונה חיובית למרות שכן המציאות מקשה על אנשים בישנים יש לי בעיה של תיקשורת עם אנשים חילונים כי אני כבר לא מוצאת מכנה משותף והם מעממים אותי והם לא מעוניינים כמובן לדבר על התחום הדתי שזה מה שמעניין אותי כרגע. הבעיה נכרת במיוחד עם שתי הצדדים של המשפחות שהם רואים את זה בתור דבר שלילי ואני מוצאת את עצמי יושבת עם חמותי או אמא ואין לי מה להגיד אשמח בבקשה אם תשלח לי מענה גם לכתובת האימייל שלי

תשובה

שלום וברכה

כאשר את הולכת בדרך הנכונה, אל לך לחוש לדביר הוריך וכל משפחתך, כל מה שכתבת בקשרק להתנהלותך היא חיובית בהחלט, ואל לך לנסות לשנות את זה.

אכן לבת ישראל כשרה קשה להבין את חייה ריקנות וההוללות, ואין דרך להבין זאת, אלא בכך שאת מבינה שאין להם משהו יותר ערכי להתעסק בו.

ואקוה שבקרוב תשובי לשהות עם בעלך, כפי שהמלצתי לך לעיל.

בהצלחה - בנימין שמואלי


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה