שאל את הרב - כללי

כיצד יודעים אם זה זיווג משמיים

  • י"ט כסלו התשע"ו
אא

שאלה

בס״ד שלום כבוד הרב, אני בת 19 ,אני ממשפחה דתיה התרחקתי קצת מהדת בסביבות גיל 16  הכרתי בחור לפני כחודשיים, הוא ממשפחה דתיה גם כן הוא גם יצא מהדת באיזור גיל 16 ובגיל 18 הוא נכנס לישיבה ונהיה חרדי לשנה. ולאחר מכן שוב חזר בשאלה היום הוא בן 22 ובדיוק כשהכרתי אותו הוא התחיל להתחזק, יצאנו כחודש שבמהלכו היינו נפגשים כל יום הרגשתי חיבור חזק מאוד והאמנתי שמצאתי את הזיווג שלי. לקראת הסוף שמרנו נגיעה  אחרי חודש שהיינו ביחד הוא הרגיש שממש קשה לו עם מישהי ואמרתי לו שישאל את הרב שלו מה לעשות הוא אמר שהוא יודע כבר מה הרב שלו יגיד ושכנעתי אותו לשאול בכל זאת. הוא שאל והרב אמר שאסור ואם רוצים אז רק חתונה  הבחור אמר לי שנתחזק כל אחד בנפרד ואז נפגש לראות אם מתאים חתונה.  אני בזמן שהכרתי אותו ושמעתי אותו מדבר בכזאת התלהבות על הקדוש ברוך הוא כבר התחיל אצלי ניצוץ. אחרי שנפרדנו הייתי שבורה מאוד והתחלתי להתחזק ולראשונה בחיי הרגשתי שאני לא סתם קוראת מילים אלא באמת מדברת עם בורא עולם ומתפללת אליו ומקבלת ממנו כוחות, אני משתדלת לעשות כל יום תיקון הכללי, פרק שירה, ברכות השחר, ולקחתי על עצמי ללבוש פעמיים בשבוע חצאית ואני נרשמתי למדרשה. אמנם זה נשמע קל אבל בשבילי זה תהליך ואני עושה את זה צעד צעד. בכל אופן יצא לי לראות את הבחור לפני כשבוע ודיברנו קצת וחזרנו למין קשר מוזר כזה שנפגשנו שוב כל יום אבל מצד שני הוא אומר לי שלא מתאים לו זוגיות עכשיו לא מתאים לו להכנס לקשר כי הוא מתחזק והוא מבולבל והוא בצומת דרכים.  כבוד הרב אני חייבת הדרכה אני לא יודעת מה לעשות קשה לי מאוד אני מוצאת את עצמי בוכה הרבה על הקשר הזה, ואני לא רוצה שהדמעות שלי יקטרגו עליו..  אני רוצה לדעת איך יודעים אם הוא האחד שלי או לא? אני מפחדת לפספס את הזיווג שלי משמיים כי באמת שזה מרגיש לי כל כך אמיתי והרגשתי שאני מוכנה להתחתן איתו ברגע זה. אני לא יודעת אם זה הלב שמתעתע בי או שזה משמיים שהקדוש ברוך הוא הכיר לי אותו אני פשוט מוצאת את עצמי כל יום מבקשת מהקדוש ברוך שיעזור לי כי למען האמת כרגע אני נפגעת ממנו מאוד כי הוא אומר שהוא לא רוצה בת זוג כרגע. אבל מצד שני הוא לא ממש מתקדם לדת אז אני לא מבינה והוא אמר שאם נתחזק בנפרד כל אחד אז באיזשהו שלב יגיע רגע שהוא יתנתק מהכל ואחרי כ4-5 חודשים הוא ירצה להתחתן ונפגש לבדוק אם מתאים.  אני מפחדת שאם אני אוותר על זה אז אני אאבד את הזיווג שלי וכשהוא יחליט שהוא ירצה להתחתן יביאו לו שידוך והוא בכלל לא יזכור אותי.. אני ממש מפחדת ואני חייבת הכוונה כי קשה לי נורא אני מרגישה שאם לא הוא אני בחיים לא אמצא מישהו שארצה להתחתן איתו ואני מפחדת שזה מה שיקרה.  לפעמים אני חושבת שאולי הקדוש ברוך הוא הכיר לי את הבחור הזה רק כדי שאני אתקרב אליו ואחזור אליו כי זה אכן קרה ואכן בזכות הבחור התחלתי להתחזק אז אולי הבחור הוא רק שליח אבל אם הוא רק שליח למה אני מרגישה ככה? השאלה שלי היא איך יודעים אם מישהו הוא הזיווג שלי או לא? ואם הוא הזיווג שלי ויש קשיים כמו אלה שיש לנו, מה עושים?

תשובה

שלום וברכה

אשרייך ואשרי חלקך שזכית שבורא עולם ישלח לך הארה ויקרב אותך חזרה איליו. 

ה' יתן לך הרבה כוח ועצמה להמשיך ולהתמיד בעלייתך בדרך ה' לזכות לקיים את הפסוק מי יעלה בהר ה' ומי יקום במקום קדשו לעלות ולהישאר למעלה.

אין מוכרח שבן זוגך הוא אכן בחור זה ויתכן שהוא רק נשלח אילייך לעורר אותך לתשובה ולהתקרבות לבורא עולם.

אמת שכדאי לך כעת להתנתק ממנו ולהתמקד בהתקרובתך  לבורא עולם בתפילות ובמעשים ובעז"ה תראי אור גדול ובזמן שיגיע זיווגך האמיתי יהיה אשר יהיה בוודאי תצליחי להתעלות ולהתגבר.

בברכה,

בנימין שמואלי


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה