נשים

דיני מקוה

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

שלום רב התחתנתי לפני כ שבועיים וחצי .. ואני ובעלי רוצים לשמור נידה הבנתי שאני צריכה לספור 5 ימים של המחזור .... ואחכ 7 ימים נקיים .... מה עושים בימיים הנקיים ?

תשובה

שלום וברכה

ביום שהמחזור נגמר ולפחות לאחר חמישה ימים מתחילת המחזור {ולבנות ספרד מספיק ארבע ימים} יש לשטוף את בית הערווה ולהמתין מספר דקות, ולעשות בדיקה עם בד כותנה בתוך הנרתיק, לפני שקיעת החמה. יש להכניס את הבדיקה קצת לעומק ככל שאת יכולה, ולסובב זאת בתוך הנרתיק, ואם הבדיקה יוצאת נקייה ללא אדמימות, הרי מאותו ערב סופרים שבעה ימים. ולכתחילה יש להכניס בנרתיק עד בדיקה מיוחד בעת שקיעת החמה למשך רבע שעה.

ובכל יום ויום מימים אלו יש לבדוק את הנרתיק פעמיים, אחד בתחילת היום ואחד לפני השקיעה. ויש להקפיד מאוד שלא לשכוח לעשות את הבדיקה ביום הראשון של שבעת הנקים וכן את הבדיקה של היום השביעי מאחר ובלא זה אי אפשר לטבול. כמו כן יש ללכת עם תחתון לבן נקי כדי לוודא שאין כל הפרשה דמית בימים אלו.

ובסוף היום השביעי לאחר שקיעת החמה יש לחפוף היטיב ולפתוח את כל קשרי השיער, וכן להסיר את כל הדברים החוצצצים מהגוף וטובלים. כתבתי את הדברים בקצרה, ואני ממליץ ללמוד זאת עם מדריכה מוסמכת שתלמד אותך את כל ההלכות כראוי {חינם} שלחי לי מספר טלפון ואת עיר מגורייך ואקשר אותך אל מדירכה מוסמכת. בהצלחה וחיזיקי ואמצי - בנימין שמואלי


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה