הלכות ומנהגים

איך לדעת האם הזיווג נכון-שאלה לרב זמיר

  • י"ד כסלו התשע"ו
אא

שאלה

שאלה לרב זמיר כהן שלום כבוד הרב, קודם כל אני אוהבת מאוד לצפות בשיעורים של הרב ומאוד לומדת ומתחזקת, השאלה שלי לגבי זיווג אני בת 19 וחצי וכשאני יוצאת לפגישות עם בחורים המראה החיצוני חשוב לי אפילו שאני מתחברת לבחור עצמו קשה לי להתעלם מהמראה החיצוני ולכן אני שוללת ומפסיקה את הקשר וזה קרה לי מספר פעמים האם זה נכון? אני פוחדת בסופו של דבר חס וחלילה לסגור לעצמי את המזל וכבר מלחיצים אותי שאני לא יתחתן ושאני סוגרת לעצמי את המזל ושזה טפשי שאני שוללת בגלל מראה מה לעשות? איך באמת לדעת מהו הזיווג הנכון שמתאים לי?

תשובה

שלום וברכה

א)      בחורה שלא 'נמשכת' לבחור, מכל סיבה שהיא, לא צריכה ואפילו אסור לה 'לגמור' שידוך!. 'שידוך' הוא דבר רוחני, שאינו בר-מדידה טכנית, ולכן חייבים שני המשודכים (הבחור והבחורה) להרגיש איזו שהיא 'הרגשה' חיובית אחד עם השני. וכל זמן שאין הם מרגישים הרגשה זו (שקצת קשה להגדירה למי שלא חווה אותה) אל להם לגמור שידוך. ורק הם צריכים להביע את דעתם בנושא עדין וחשוב זה.

ומי שמנסה לדחוף ע"י הדבקת תווית של 'בררנית' וכדו' מדבר/ת מתוך 'אינטרס', גם אם ה'אינטרס' הוא לטובתה של הבחורה. ואל לה להתפתות לגמור את השידוך לע"ע, כל זמן שלא תרגישמשיכה וכדו'.

אולי כדאי להיפגש עוד, אך קודם לכן אמליץ לעבור לתשובה הבאה...

 

ב)      כאשר בחורה רצינית ניגשת לשידוכים עליה להבין מה עיקר ומה טפל, מה אמור 'לשבות את ליבה' ומה הוא תוספת חיצונית וברק מסנוור שגם אם הוא לא יזיק הוא לא יועיל הרבה. שלב השידוכים הינו השלב בו האדם מתחיל 'להתמסד' ולכן הוא מחפש את בן/בת הזוג שיהוו עזר וסעד בהתמסדות זו (כמו שכתוב 'לא טוב היות האדם לבדו, אעשה לו עזר כנגדו').

היות וההתמסדות מתחילה בדרך כלל בבניית הבית הפרטי (נישואין), חובה על המחפש/ת שותף/ה, להכיר קודם כל את עצמו ואת צרכיו ואיך הוא רוצה שביתו יראה. [מומלץ גם לעשות 'חשבון נפש' קצרצר ולצלול למעמקי הלב ולבדוק לאן פני מועדות]. ורק אז לחפש שותף (בן/בת זוג) שילווה אותו בדרכו וישתתף עימו בבניית ביתו-מבצרו. כיון שרק אז הוא יודע מה ומי לחפש ומה הוא רוצה משותפו לעתיד - שותף שבעז"ה ילווהו בעתיד, שנים רבות טובות ונעימות. חשוב גם להדגיש שכיון שמחפשים 'שותף', אין זה כורח המציאות, ולמעשה בכלל לא שייך, שבני הזוג יהיו זהים. יותר חשוב שיהיו דומים, בכדי שיוכלו להשלים אחד את השני ולתרום בצורה חיובית ובוגרת אחד לשני וכך לבנות את ביתם ואת עתידם. 

.  

זה הוא, לכאורה, השלב בו הנך נמצאת עכשיו. ועל כן חשוב שתביני מי את ומה את מחפשת ומי יכול להוות בשבילך, את 'חצייך השני'. ועתה לעצם השאלה, את ורק את צריכה לבנות לעצמך את סדר העדיפויות מה חשוב לך יותר ומה חשוב לך פחות. והיות ובעולם הזה אין 'שלימות' וא"א לצפות לבחור מושלם – ללא חסרון כלל, צריך לעשות חושבים על מה אני מוכנה לוותר ועל מה אי אפשר ו/או אסור לוותר. מה 'מדבר' אלי יותר ומה פחות וכו' וכו'.

וכמובן שבלי תפילה אי אפשר תמיד צריך להתפלל ובפרט לפני צעד משמעותי כבחירת בן/בת זוג לחיים, שיקרע לך ה' את הים ותמצאי שם את אוצרך!   

בברכת הצלחה ונשיאת חן,

צבי


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה