נשים

האם מותר לאישה לשיר לפני גוי?

  • י"א כסלו התשע"ו
אא

שאלה

אמרו לי שמותר לשיר ליד גויים ואין את הבעיה כמו שירה ליד גברים יהודים. וכמו כן אם יש בעוד הלכות צניעות הבדל בין ההלכות לגבי היהודים לגויים לגבי האישה לגבר? תודה מראש

תשובה

שלום רב,

1. נכון שגוי לא מצווה שלא לשמוע קול אישה, ולכן אם את שרה לפניו אין בזה איסור "לפני עיוור", ומכל מקום ראוי להימנע משום חוסר צניעות מצד האישה (יעויין שו"ת רבבות אפרים חלק ה' סימן תצא, שו"ת באר שרים חלק ב' סימן נד אות א, וספר אום אני חומה עמוד עא ס"ק תרפג שכתבו, שאין איסור לאישה לשיר לפני גוי. וכ"כ בספר אשרי האיש חלק אבן העזר חלק ב' פרק יג סעיף לט בשם הגרי"ש אלישיב זצ"ל. ומכל מקום נראה שראוי להימנע מצד חוסר צניעות שבדבר. וכ"כ בספר חוט שני על אבן העזר סימן כא עמוד נג שאין ראוי לבנות לשיר בפני גוי משום הצניעות של האישה. ובשו"ת ויען דוד חלק ב' סוף סימן קפד אסר הדבר מעיקר הדין).

2. אסור לאישה לשחות בבריכה/חוף ים שיש שם מציל גבר אם היא לא מקפידה לכסות את כל מה שדרכו להיות מכוסה, כי זה גורם מכשול למציל, ולכן אין לה לשהות על החוף ללא חלוק (הרב עובדיה יוסף זצ"ל בירחון אור תורה אלול תשמ"ו סימן קלא סעיף טז, והובא בספר שלחן יוסף עמוד רל, שו"ת מקור נאמן חלק ב' סימן תתלג, שו"ת ויען דוד חלק ב' סימן קפד, שו"ת בריתי שלום חלק א' סימן יד, שו"ת אשר חנן חלק ו' סימן צ וחלק ח' סימן קסח, אום אני חומה חלק א' עמוד קיב, אוצר דינים לאשה ולבת פרק ס סעיף לד, והליכות בת ישראל פרק ז סעיף יח).

וגם כשהמציל הוא גוי, אין להתיר בזה, היות שיש בזה חוסר צניעות שאישה תעמוד באופן זה לפני גוי (שו"ת ויען דוד הנ"ל. וכן כתב הרב מרדכי גרוס שליט"א בספר מנוחת אמת פרק טו הערה נ שאין זה מדרכי הצניעות, ולכן צריכות להימנע).
 
בברכה,
 
הלל מאירס

להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:צניעותגוייםשירה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה