חברה והשקפה

נשמות טהורות שיורדות לעולם לבית לא שומר תורה.

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

הייתי בברית הסתכלתי על התינוק הנימול כה זך וטהור. ופתאום הרהרתי בעניין מה אשם התינוק הטהור הזה שנולד לבית של הורים לא שומרים תורה ומצוות?? איך אפשר לתבוע ממנו אחרי 120 שנה את הדין??? הוא מתחנך וגדל ואחר"כ עליו להתמודד עם החזרה בתשובה? אני נשואה גם לחוזר בתשובה ואני כל הזמן חושבת עליו על הקשיים שלו כ"כ קשה לו, האם בשמיים יש יחס שונה לאלה שקשה להם. לאלה שגדלו בבית לא של תורה.? וההתמודדות של החזרה בתשובה כ"כ קשה אשמח לקבל ידע בנושא לגבי נשמות שיורדות לבית לא דתי מתחנכות אחרת ממה שה` רוצה. ואחר"כ מתמודדות עם החזרה בתשובה אם בכלל זוכות לחזור.. תודה ענת.

תשובה

שלום וברכה

כל נשמה יורדת לעולם למקום המיועד לה כדי שתוכל לתקן את נשמתה.

מי שנולד בבית חילוני הרי עיקר תפקידו בעולם תיקון נשמתו הוא להתעורר לשוב בתשובה שלימה, ובכך הוא זוכה לתיקון נשמתו. ה` שולח לכל מי שנולד בבית חילוני למצוא את הדרך איליו יתברך שמו, ולשוב לתור הולמצות, אין יהודי חילוני שיוכל לומר שמעולם לא עלתה בו מחשבה לחקור את הדברים ואת התורה, ורק עצלות או פחד מקושי הוא המונע מהחילוני לשוב אל הבורא.

האדם החילוני שזוכה לקחת את ההתעורורת שהבורא שלח איליו ומחליט להתעורר ולשוב אל ה` זוכה לעזרה רבה משמים, ויש לו את כל הכוחות לעמוד בכל הקשיים, העיקר הוא רק הרצון האמיתי והכנה לשוב אל ה` וההחלטה להתחיל לשמור מצוות.

וברגע שהנולד בבית כזה אכן עושה את תפקידו בעולם זוכה הוא לתיקון נשמתו בשלימות ומתעלה האו הרבה יותר מאשר מי שנולד כאדם דתי. ואכן רואים שהחוזרים בתשובה חזקים יותר בשמירת המצות מאשר מי שנולד כדתי מאחר שלנולד בבית חילוני ניתנו כוחות מיוחדים יותר ממי שנולד בבית דתי.

בהצלחה - בנימיו שמואלי


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה