הלכות ומנהגים

עיניין נדרים

  • ז' כסלו התשע"ו 
אא

שאלה

לפי מקורות יהודיים מה יקרה לאחר ביאת המשיח (שע"פ נתונים רבים הוא קרוב מאד!!) לעיניין נדרי כספים כמו למשל תשלומים למוסדות צדקה..ולמוסדות קברי צדיקים לישועות וכו' (שרבים הם מאד!!) שמשולמים בהרשאות בנק (תשלומים לתקופות מעל שנה..) .. האם מתבטלים הם או נשארים ומחייבים את אותו אדם לשלם אף אחרי ביאתו של המשיח שהרי ידוע במקורות היהודים שיהיה קיצוץ בעולם כולו כולל בישראל (ולקחתי את השלישית באש וצרפתים..) מה שאומר חלילה שאם ימותו (חס וחלילה) יהודים אזי לוקחים הם עימם את נדריהם בלי לקיימם אף אחרי ביאתו..כי אפילו אם יש אפשרות לאחרים לשלם במקום (בנים) ספק אם יהיה ערך לאותו כסף שידוע שיהיה עושר בימות המשיח כפי שהרמבם כתב (מצויים כעפר..) .. אשמח לתשובה ומאמין מאד שתשובה זו תתאים להמון אנשים בתקופה לא פשוטה שבה אנו חיים שנראה שאוטווו עומדת לפרוץ מלחמת עולם שלישית (גוג ומגוג)!! איסלאם מול הנצרות כפי שכבר רואים בעיניים!! תודה!!

 

תשובה

שלום וברכה

מבני ישראל לא ימותו כפי שכבר ביאנו כמה וכמה פעמים.

אדם לא צריך לשלם את נדריו לאחר מותו.

בברכה,

בנימין שמואלי

 

מתחזקים ומתחזקות, רוצים להתייעץ עם רבני הידברות? שלחו מייל אל tamir@htv.co.il או מלאו פרטים כאן, ונחזור אליכם בהקדם >>
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

סט ארכיאולוגיה תנ"כית - הרב זמיר כהן

530לרכישה

מוצרים נוספים

אחת שאלתי 7 - הרב יצחק זילברשטיין

שרשרת ננו אשת חיל ואת עלית על כולנה

אמונה וביטחון - הרב יגאל כהן

ארון הפלא - מושלם לחימום האוכל בשבת

לגימות של השראה - הרב יצחק פנגר

הלכה למעשה - שו"ת בדיני אורח חיים על סדר השולחן ערוך - הרב ירון אשכנזי

לכל המוצרים