חברה והשקפה

ראיתי וידאו של הרבי מליובביץ החסידים שם צועקים לעברו יחי המלך המשיח

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

ראיתי וידאו של הרבי מליובביץ החסידים שם צועקים לעברו יחי המלך המשיח, באופן ישיר ומכוון אליו. והוא אכן מעודד זאת לאישור. וכן קראתי שיחה שהוגהה על ידי הרבי בעצמו,שם הוא כותב "כבוד קדושת מורי וחמי אדמור נשיא ישראל משיח צידקנו ונשמתו בי"....??????????? היתכן?? האם הרבי הוא....הוא???

תשובה

שלום וברכה

הוידיאו שראית, הוא מהתקופה שלאחרי האירוע המוחי, ולכן הוא לא מהוה הוכחה. במהלך הדורות היו רבים שתלמידיהם תלו בהם תקוות גדולות, ולנוכח פעולותיהם הם אפי` קיוון שרבם הוא המשיח, אבל לאחרי שנפטר רבם התברר שלא הוא היה המשיח המקווה, וכפי שביאר הרמב"ם בהלכות מלכים פרק יא הלכה ו: "...רבי עקיבא חכם גדול מחכמי משנה היה, והוא היה נושא כליו של בן כוזבא המלך, והוא היה אומר עליו, שהוא המלך המשיח.

ודימה הוא וכל חכמי דורו שהוא המלך המשיח, עד שנהרג בעוונות; כיון שנהרג, נודע שאינו משיח...". "ואם יעמוד מלך מבית דויד הוגה בתורה ועוסק במצוות כדויד אביו, כפי תורה שבכתב ושבעל פה, ויכוף כל ישראל לילך בה ולחזק בדקה, ויילחם מלחמות ה`--הרי זה בחזקת שהוא משיח: אם עשה והצליח, וניצח כל האומות שסביביו, ובנה מקדש במקומו, וקיבץ נדחי ישראל--הרי זה משיח בוודאי.

ואם לא הצליח עד כה, או נהרג--בידוע שאינו זה שהבטיחה עליו תורה, והרי הוא ככל מלכי בית דויד השלמים הכשרים שמתו. ולא העמידו הקדוש ברוך הוא אלא לנסות בו רבים, שנאמר "ומן המשכילים ייכשלו, לצרוף בהן ולברר וללבן--עד עת קץ: כי עוד, למועד" (ראה דניאל יא,לה). ויש בזה גם פן נוסף לפי המבואר בספרים הק` שבכל דור ישנו אדם שראוי להיות המשיח אם יזכו ישראל, אבל לאחרי שהסתלק הצדיק מתברר שלא זכו ויש להמתין על המשיח שיבוא במהרה. בהצלחה - מנשה ישראל


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה