אמונה

האם בכך שחזרתי בתשובה מאהבה וע"י שאני מזכה ת`רבים זכיתי לכפר על חטאיי או שיש דרך מיוחדת שרק על ידה אני יוכל לכפר על עוונותי?

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

שלום! אני בת 18 ונקראת חוזרת בתשובה אומנם שמרתי תמיד שבת אך הייתי יוצאת למסיבות ולובשת בגדים שבעוונות החטיאו רבים כמו כן איני שמרתי נגיעה ברוך ה` חזרתי בתשובה לפני כשנה מתוך אהבה ושמחה ולא רק זה אלא אני גם מזכה חברות שעדיין לא כל כך זכו להתקרב ממש מדברת איתם על התקרבות לבורא ומפיצה דיסקים של חזרה בתשובה וצניעות. שאלתי היא האם בכך שחזרתי בתשובה מאהבה וע"י שאני מזכה ת`רבים זכיתי לכפר על חטאיי או שיש דרך מיוחדת שרק על ידה אני יוכל לכפר על עוונותי? כי שמעתימהרב שטיימן שליט"א שסיפר על אישה שחזרה בתשובה ולא הצליחה להביא ילדים במשך מס` שנים והלכה לרב קנייבסקי שליט"א והוא אמר לה שזה העונש על כך שהחטיאה את הרבים בבגדיה. אם כך מה סיפור זה אומר לגבי?שגם עוונותי לא התכפרו? ומה עלי לעשות?

תשובה

שלום וברכה

לבת מלך יקרה החוזר בתשובה מאהבה זוכה שכל העוונות מתהפכים לזכויות, וכבר אמר החתם סופר לגבי מאכלות אסורות שכשזוכים לשוב בתשובה, נחשב כל המאכלים כאילו אכל קרבן פסח בירושלים שזוהי אחת מהמצוות החשובות ביותר. וכך גם לעניינך.

די בזיכוי הרבים שלך לכפר על החטאת הרבים, וכפי שפסק רבינו יונה הגדול בספרו שערי תשובה. היי רגועה, ובמקום שאת עומדת אין צדיקים גמורים יכולים לעמוד.

בהצלחה ובברכה - מנשה ישראל


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה