חברה והשקפה

מי הם הקראים

  • כ"ד חשון התשע"ו
אא

שאלה

שלום וברכה . מאז ילדותי הזהירו אותי בבית לא לאכול אצל הקראים ושהם לא יהודים, במסגרת העבודה שלי פגשתי קראית וישבנו לשיחה והיא סיפרה לי מי הם בעצם הקראים. הקראים הם בעצם יהודים שלקחו את התורה שמשה נתן ודבקים בה..לא מאמינים לשום פרשנות כי היא לא כתובה בתנ"ך..מה שבעצם אומר שהם יותר יהודים מאיתנו כי הם הכי קרובים "למקור" שזה התנ"ך.היא הסבירה לי שזרח היה "מחמם" את עם ישראל על משה רבינו כשעלה להר סיני וזלזל בו כדי שלא יחכו לו ויקשיבו למשה ..ושאנחנו בעצם הם האנשים שהלכו אחרי זרח ... אני מבולבלת אשמח אם תעשו לי סדר...

תשובה


בס"ד
 
שלום וברכה,
 
את מוזמנת לבדוק בכל אינציקלופדיה ולראות שהקראים נוצרו בתקופה מאוחרת בעם ישראל, בעקבות אדם בשם "ענן בן דוד" שהיו בתקופת חז"ל והחליט מדעתו לכפור במסורת של חכמינו זכרונם לברכה, ועשה תורה חדשה משלו, בדומה לרפורמים. הקראים אינם מייצגים בשום דרך את "עם ישראל", כי הם כת חדשה שנוצרה בסוף ימי בית שני.
 
אי אפשר לקיים את התורה ללא מסורת של רבנים, מהסיבה הפשוטה שהתורה לא מגלה לנו כיצד מקיימים אפילו מצוות בסיסיות כמו מצוות שבת או שחיטה או ברית מילה או תפילין ומזוזה. כך שהקראים למעשה נטשו את דרך אבותינו, את האופן האמיתי שבו מקיימים את התורה הקדושה, והם המציאו פרשנות משלהם לתורה (שהם אינם מודים בה, לדוגמה, כיום הם משאירים אש דלוקה בשבת מערב שבת, אולם אבותיהם היו סוקלים על דבר שכזה, וכן הקראים החליטו שעירוב תחומים אוסר לצאת מן הבית עד 2000 אמה, כאשר אבותיהם לא היו יוצאים מן הבתים, וכיוצא באלו הפרשנויות שללא ביאור שבעל פה ניתן לפרש את התורה כחומר ביד היוצר, ובכך הקראים אינם שונים מן הרפורמים שמפרשים את התורה לפי רצונם האישי).
 
האמת על הקראים:
 
כמו כן, חשוב לקרוא את המאמר הבא על סמכות חכמים לפי התורה הקדושה:
http://www.hidabroot.org/he/article/2587
 
לתשובות נוספות באמונה, נא חפשי בגוגל את החוברת "שיחה גורלית".

בברכה,
דניאל בלס

להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה