זוגיות

זיווג בגיל צעיר

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

אני בת 17 וחצי ואני וחבר שלי ביחד כבר שנה וכמה חודשים. הזוגיות שלנו גרמה לבעיות ביחסים שלי עם אבי שלא מסכים שיהיה לי קשר רציני בגיל כזה מבחינת הדת וכעת אני לא מדברת איתו. ניסיתי ככל האפשר להסביר לו והיו לנו הרבה שיחות נפש. אני לא יודעת אם אני צריכה להמשיך את הקשר עם חבר שלי כשאני מרגישה שזה נהיה רציני אבל מצד שני אני לא רוצה לעבור על מצות כיבוד הורים. שאלה נוספת: אני וחבר שלי לא שומרי נגיעה למרות שהוא לובש כיפה. הוא לא יודע אם הוא יכול להמשיך ללבוש אותה כשאנחנו ביחד ברחוב מחשש חילול ד`

תשובה

שלום וברכה

קשר ללא רצון להינשא אכן אינו מומלץ כלל אכן אסור, אבל אין כל בעייה מבחינת הדת להתחתן בגיל צעיר, ואם את אכן מתכוונת להינשא בגיל צעיר את יכולה להמשיך בקשר גם אם אביך מתנגד לכך.

אבל מאחר ואינכם נשמרים מנגיעה עדיף להימנע מקשר זה, חומר איסור הנגיעה הוא גדול מאוד, וחבל להתלכלך, למה לך לישא בעוון חבירך אש בודאי נכשל בדברים לא ראויים כתוצאה מאי הקפדה על שמירה ביניכם. הדבר גורם רעה לעצמכם גם מבחינה רוחנית, וכן העתיד שלכם כזוג נשוי, יושפע לרעה כתוצאה מאי שמירה ביניכם, גם אם אינכם נשמרים מנגיעה אין לו חלילה להסיר את הכיפה, ולפרוק יור את עול התורה, להיפך יש לו להשתדל להימנע מנגיעה כאשר אחרים רואים, וה` יעזור שיתגבר אצלך כוחו של היצר הטוב ותשמרי על טהרתך ועל קדושתך, ותזכי לבנות בית נאמן וקדוש בישראל ולחיי קודשה וטהרה ובנים ובני בנים עוסקים בתורה ומצוות. המברך מקרב לב - בנימין שמואלי נ.ב. אם תרצי להבין עוד בגודל חומרת הדבר אכתוב לך עוד.


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה