אמונה

מחשבות לא רצוניות, גם בעת תפילות וברכות

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

שלום אני בת 26, נשואה טרייה. אני כרגע נמצאת בתהליך של התחזקות, התחלתי לשמור שבת, אני מקפידה מאוד על טהרת המשפחה, על כשרות בבית, בעלי מניח תפילין. אני מגיעה אומנם מבית דתי אך לצערי במשך השנים הלכתי בדרך הלא נכונה וכרגע אני בתהליך של שינוי. אני מרגישה תחושה מאוד חזקה, תחושה שהנשמה שלי זקוקה להתקרבות לבורא עולם, אני מרגישה ריקנות, ואני יודעת שהפתרון הוא ללכת בדרך השם. אני גם איבדתי את אחי לפני כחודשיים, וזה רק חיזק בי עוד יותר את האמונה בבורא עולם. יש לי בעיה חזקה של מחשבות לא רצוניות, גם בעת תפילות וברכות, מחשבות שתוקפות אותי ולא מניחות לי את הדעת, אולי זה יצר הרע, אני לא יודעת, חברות אמרו לי שגם להן יש מחשבות, אבל אנשים לא מבינים עד כמה זה חזק אצלי ועד כמה המחשבות אצלי שליליות ונוראיות. אני בטוחה שהשם שיודע הכל, יודע שאני לא מעוניינת בהן, אבל אני מרגישה נורא מבפנים על עצם הימצאותן של המחשבות הללו בתוכי. בבקשה נשמתי זקוקה לעזרה, אשמח לקבל תשובה בברכה

תשובה

שלום לך בת ישראל היקרה

אשרייך שחזרת לאביך שבשמים וזכית להתקרב שוב לתורה ולמצות, ובעז"ה תתמידי בכך ותעלי מעלה מעלה. ולעניין המחשבות, אין להתרגש ממחשבות רעות, כאשר עושים מזה עסק, זה גורם להתגברות המחשבות, יש לך לומר לפני התפילה שאת הולכת להתפלל לפני ה` ולהתחיל להתפלל, ולא להלחם במחשבות, רק להתפלל מתוך הסידור, ודי בכך.

רצוי לתת צדקה קודם התפילה (אפי` 10 אגו`) ולהתפל קצת במהירות. ובעז"ה הכל יעבור. (כדי להקפיד מאוד להמנע קריאת ספרי חשק, או עיתונים פסולים.) כמו כן מבואר בספרים שכאשר האדם מתחיל לטהר את עצמו, הרי הדבר דומה לחזר מלא אבק אשר התחילו לנקותו וכתוצאה מכך כל האבק מתעופף, עד לנקיונו המלא של החדר, כן גם כאשר האדם מתחיל להיטהר ובפרט בעת התפילה, הרי מחשבתו מתחילה להיטהר ולהוציא את הלכלוך השקוע בה, ולכן באים המחשבות בעת התפילה ואין להתרגש מכך אלא לעשות כפי שכתבתי.

בהצלחה - בנימין שמואלי


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה