נשים

האם מותר לאישה ללכת לבריכה שיש שם מציל גוי?

  • י"ז חשון התשע"ו
אא

שאלה

לכבוד הרב!

האם מותר לאישה להיכנס בבגד ים לבריכה כאשר יש מציל גוי (כך שמעתי ממישהי ששאלה רב ורציתי לשמוע אם יש לזה מקור)?

בהזדמנות זו רציתי להודות לאתר הידברות ולכם הרבנים על זיכוי הרבים הגדול שאתם עושים, אני לומדת הרבה גם מהשאלות שאנשים שואלים, יהי רצון שיעמוד לכם לטובה ולברכה!

תשובה

שלום רב,

א. אסור לאישה לשחות בבריכה או ים שיש שם מציל גבר אם היא לא מקפידה לכסות את כל מה שדרכו להיות מכוסה, כי זה גורם מכשול למציל, ולכן אין לה לשהות על החוף ללא חלוק (הרב עובדיה יוסף זצ"ל בירחון אור תורה אלול תשמ"ו סימן קלא סעיף טז, הובא בספר שלחן יוסף עמוד רל. וכן  פסקו עוד שו"ת מקור נאמן חלק ב' סימן תתלג, שו"ת ויען דוד חלק ב' סימן קפד, שו"ת אור יצחק חלק ב' עניינים שונים סימן ט-י, שו"ת בריתי שלום חלק א' סימן יד, שו"ת אשר חנן חלק ו' סימן צ וחלק ח' סימן קסח, בית יחזקאל חלק א' עמודים מ-מא, אום אני חומה חלק א' עמוד קיב, אוצר דינים לאשה ולבת פרק ס סעיף לד, והליכות בת ישראל פרק ז סעיף יח).

וגם כשהמציל הוא גוי, אין להתיר בזה, כיוון שיש בזה חוסר צניעות שאישה תעמוד באופן זה לפני גוי (כן כתב בשו"ת ויען דוד הנ"ל. וכן כתב הרב מרדכי גרוס שליט"א בספר מנוחת אמת פרק טו הערה נ שאין זה מדרכי הצניעות, ולכן צריכים להימנע. וע"ע אורחות הבית עמוד קמח, שו"ת עולת יצחק חלק ב' סימן רלט ד"ה וצר, ושו"ת בריתי שלום שם ד"ה וייתבתי).
 
בברכה,

הלל מאירס

להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:בריכהמצילגויצניעות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה