שאל את הרב - כללי

אני סובל ממחלת עור שע´פ ההבנה נובעת מלשון הרע

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

שלום לכבוד הרב! אני סובל ממחלת עור שע´פ ההבנה נובעת מלשון הרע והיא הייתה עוד לפני גיל 13 מה שאומר שבעצם המחלה הזו באה לי מגילגול קודם שלי....?? אני מנסה בכל כוחי להישמר מלשון הרע וקורא את ספר החפץ חיים הלכות לשון הרע המצב אינו משתנה אך אני מרגיש צורך לקרוא זאת כדי לכפר על הגילגול הקודם ולנסות למנוע את הפצעים כיום אך הדבר לא בדיוק עוזר...אך יש בי אמונה ואני בל´נד ימשיך לקרוא האם אני נוהג נכון? ואם זה גילגול 2 שלי או אולי 3 האם נשמה של יהודי נשארת יהודי או יכולה להיות גוי? והאם קרי לילה בכיפור למרות קריאת 4 פרקי תהילים כנגד קרי אומרים משהו למרות שלא צפיתי בכל מיני טומאות? אודה לך על עזרתך!

תשובה

שלום וברכה

הינך נוהג נכון מאוד.

אין לדעת איזה גילגול זה.

לאיתכן שנשמת גוי תתגלגל ליהודי.

קרי ביום הכיפורים לצעיר בתלמוד אכן מבואר שזה עניין מדאיג, אולם מבואר בספרים שכל זה רק אם זה קרה שלא כתוצאה מהרהורים על עריות בימים שלפני כן, שבמקרה זה יש כאן הוראה מן השמים, אולם אם ראיית הקרי בא כתוצאה מהרהורים על עריות ביום שלפני, אזי התוצאה של מקרה הלילה הוא דבר טבעי, ואין בכך הוראה עליונה מיוחדת, וצריך לחזור בתשובה כמו על כל מקרה לילה שבא לאדם כתוצא ממחשבות שהביא על עצמו.

אולם אם זה שקרה לו המקרה הוא בעל לב מבין אפשר לעשות התיקון שנתנו לצדיקים למי שראה קרי לילה בליל יום כיפור, להגיד במשך ארבעים יום את הקטעים הבאים:


אֵל בְּרֹב עֵצוֹת תִּכֵּן אֶת רוּחַ. טֶרֶם בִּכְרוּב טָס וַיֵּדֶא עַל כַּנְפֵי רוּחַ. גַם פֶּלֶס וּמִשְׁקָל שָׂם לָרוּחַ. טֶרֶם דְּבָרוֹ בִּזְרִיזוּת תַּעַשֹ הָרוּחַ. הֲלֹא עַל סְעָרָה הֶעֱמִיד הָרוּחַ. טֶרֶם וּמֵאוֹצָר יוֹצִיא אֶת הָרוּחַ. זֶה יָם הַגָּדוֹל יָטִיל בּוֹ אֶת הָרוּחַ:
טֶרֶם חֵיל נוֹזְלִים יַעֲרִים הָרוּחַ. טַעַם יְפוֹצֵץ אֵל וְיַעֲמִיד הָרוּחַ. טֶרֶם יִזְּלוּ מַיִם יַשִּׁיב הָרוּחַ:
לָכֵן כָּל לַיִל בְּיָדוֹ תֻּפְקַד כָּל רוּחַ. טֶרֶם לְאֶצְלוֹ תָּשׁוּב הָרוּחַ. מְרֻקָּם בְּצַלְמוֹ נָפַח בּוֹ נִשְׁמַת רוּחַ. טֶרֶם נְשָׁמָה אֵלָיו תָּאֳסַף עִם רוּחַ. סְלֹל גַּן נָטַע מִתְהַלֵּךְ לָרוּחַ. טֶרֶם עַל פְּנֵי גֵיא הֶעֱבִיר הָרוּחַ. פָּץ עֲבוּר מוֹרְדִים לֹא יָדוֹן רוּחַ. טֶרֶם צָרְחוּ סוּר וַיִּכְלוּ מֵרוּחַ. קֶדֶם כֹּל נִקְרָא אֱלֹהֵי הָרוּחַ:
טֶרֶם רִחֵף עַל פְּנֵי מַיִם רוּחַ. שִׁלְטוֹן לֹא שָׂם לִיצִיר לִכְלֹא אֶת הָרוּחַ. טֶרֶם תִּנָּה מְנַגֵּן אָנָה אֵלֵךְ מֵרוּחַ:
לָכֵן כָּל אֲשֶׁר בְּאַפָּיו נִשְׁמַת רוּחַ. אָכֵן בֶּאֱנוֹשׁ הִיא הָרוּחַ. יְסַלְּדוּ יְסַלְסְלוּ לָאֵל בּוֹרֵא רוּחַ. כְּחַיָּה וְאוֹפַן עֵת יָבוֹא בָם הָרוּחַ:

מיוסד ע"פ תשר"ק:
תָּמִיד תִּתְלוֹנֵן בְּיָדְךָ כָּל נֶפֶשׁ. שְׁגָגוֹת וּזְדוֹנוֹת לְךָ תּוֹדֶה הַנֶּפֶשׁ. רָצִיתָ לְהַמְצִיא כֹפֶר לְנֶפֶשׁ. קָדוֹשׁ לְבַעֲבוּר תְּבָרֶכְךָ כָּל נֶפֶשׁ. צוֹם אֶבְחָרֵהוּ קָרָאתָ עִנּוּי נֶפֶשׁ. פֶּשַׁע בְּלֹא דַעַת לֹא טוֹב לְנֶפֶשׁ. עָמָל וְכָל פֹּעַל לֹא יְמַלְאוּ נֶפֶשׁ:
חזן סִכּוּךְ אֵבָרִים תְּמַלֵּא חַיַּת נֶפֶשׁ. נֶעְלָם מִכֹּל נַהַם יְצִיאַת הַנֶּפֶשׁ. מִיתָה מְמָרֶקֶת עֲוֹן חַטַּאת נֶפֶשׁ:
לָכֵן בְּכָל צָרָה אֶשְׁפֹּךְ לְךָ אֶת הַנֶּפֶשׁ. כְּצִפּוֹר מִפַּח לְמַלֵּט בָּנוּ נֶפֶשׁ. יַחַד כָּל הַנְּפָשׁוֹת לְךָ כְּאַחַת נֶפֶשׁ. טְהוֹרֶיךָ הֶחֱדַלְתָּ מִכָּל טְמֵא נֶפֶשׁ. חֶשְׁבּוֹן וָדִין בְּעֵת תֵּת כָּל נֶפֶשׁ. זַכָּה וּטְהוֹרָה בִּהְיוֹת הַנֶּפֶשׁ. וְשׁוּבִי לִמְנוּחָיְכִי תֹּאמַר לְנֶפֶשׁ. הֲלֹא בִּצְרוֹר הַחַיִּים תֻּצְרַר הַנֶּפֶשׁ. דּוֹרְשֵׁי הֶגְיוֹן דַּת מְשִׁיבַת נֶפֶשׁ:
גַּם זֵדִים בַּהֲעִיפָם נֶפֶשׁ. בְּכַף הַקֶּלַע תְּקֻלַּע מֵהֶם הַנֶּפֶשׁ. אֵלֶיךָ אֵל בְּאֹמֶן אֶשָּׂא אֶת הַנָּפֶשׁ:
לָכֵן בְּכָל לֵב וּבְכָל מְאֹד וּבְכָל נֶפֶשׁ. אֲיַחֵד זִכְרְךָ תָּמִיד נֶשֶׁף וָשַׁחַר. עַד אַשְׁלִים לְךָ אֶת הַנָּפֶשׁ:


מיוסד ע"פ א"ת ב"ש:
אֵלֶיךָ וְעָדֶיךָ יָבוֹא כָל בָּשָׂר. תַּחַת כִּי מַעֲשֶׂיךָ לֹא כְמַעֲשֵׂה בָשָׂר. בְּיָדְךָ תֶּאֱסֹף רוּחַ כָּל בָּשָׂר. שָׁאַתָּה הוּא אֱלֹהֵי הָרוּחוֹת לְכָל בָּשָׂר. גַּם לְרִמָּה הוּא רִבּוּי בָּשָׂר. רֹעַ פֶּה הוּא הַמַּחֲטִיא בָשָׂר. דּוֹר שֶׁטֶף כְּהִשְׁחִית וְעָשֹ זִמַּת בָּשָׂר:
קָצַפְתָּ וְנַמְתָּ בְּשַׁגָּם הוּא בָשָׂר. הֲלֹא בְּקִצְפְּךָ עַל חַטֹּאת בָּשָׂר. צוּר זָכוֹר תִּזְכֹּר כִּי הֵמָּה בָשָׂר:
וְלָכֵן בְּיָדְךָ אֶפֹּל וְלֹא בִידֵי בָשָׂר. פְּקֻדַּת דִּינְךָ לֹא כְדִינֵי בָשָׂר. זֶה אַתָּה הוּא אֱלֹהֵי הָרוּחוֹת לְכָל בָּשָׂר. עוֹרֵךְ וְנוֹתֵן לֶחֶם לְכָל בָּשָׂר. חַי לְכָל הַחַי קָרָאתָ בָשָׂר. סִכַּכְתָּ גִיד וְעֶצֶם וְאָרַגְתָּ עוֹר וּבָשָׂר. טָהֳרָה תְטַמֵּא כְּזַיִת בָּשָׂר. נָא לָכֵן אוֹי לְבָשָׂר מִפְּנֵי בָשָׂר. יְלֵל צָרִים שָׁמַעְנוּ וְסָמַר בָּנוּ בָּשָׂר:
מֵעֶיךָ יֶהֱמוּ עַל כָּל בָּשָׂר. כְּבוֹד שֵׁם קָדְשְׁךָ יְבָרֵךְ כָּל בָּשָׂר. לִמּוּד דָּתְךָ מַרְפֵּא לְכָל בָּשָׂר:
לָכֵן לְעֵת תִּשְׁפֹּךְ רוּחֲךָ עַל כָּל בָּשָׂר. גִּלּוּי כְּבוֹדְךָ יִרְאֶה כָל בָּשָׂר. וּבְהַשְׁמִיעֲךָ שֵׁנִית יַהַס כָּל בָּשָׂר:

מיוסד ע"פ א"ב:
אֵלֶיךָ תְּלוּיוֹת עֵינֵינוּ. ה` אֲדוֹנֵינוּ:
בָּרוּךְ בְּמַקְהֲלוֹת עַמֶּךָ. מָה אַדִּיר שְׁמֶךָ:
גְּאָלֵנוּ שֵׁנִית מִמְּעַנֵּינוּ. ה` אֲדוֹנֵינוּ:
דָּר בִּשְׁמֵי מְרוֹמֶךָ. מָה אַדִּיר שְׁמֶךָ:
הֵן לְךָ הֶאֱמַרְנוּ. ה` אֲדוֹנֵינוּ:
וּמִי כְעַם מְרוֹמְמֵי שְׁמֶךָ. מָה אַדִּיר שְׁמֶךָ:
זְכֹר בְּרִית אֵיתָנֵינוּ. ה` אֲדוֹנֵינוּ:
חַי כִּי אֵין זָר עִמְּךָ. מָה אַדִּיר שְׁמֶךָ:
טָהוֹר לְשִׁמְךָ קְנֵנוּ. ה` אֲדוֹנֵינוּ:
יְחִידִי הַדָּן בְּעוֹלָמֶךָ. מָה אַדִּיר שְׁמֶךָ:
כֹּחֲךָ יִגְדַּל מַלְכֵּנוּ. ה` אֲדוֹנֵינוּ:
לִבֵּנוּ רָחַשׁ לְרוֹמְמֶךָ. מָה אַדִּיר שְׁמֶךָ:
מִנּוֹף בִּזְרוֹעַ גְּאַלְתָּנוּ. ה` אֲדוֹנֵינוּ:
נְהַלֶּלְךָ כְּאֵילֵי מְרוֹמֶךָ. מָה אַדִּיר שְׁמֶךָ:
סְעָדֵנוּ וְסָמְכֵנוּ. ה` אֲדוֹנֵינוּ:
עֲנֵנוּ וְנוֹדֶה לִשְׁמֶךָ. מָה אַדִּיר שְׁמֶךָ:
פְּדֵנוּ וְחָנֵּנוּ. ה` אֲדוֹנֵינוּ:
צוּר עוֹלָמִים שְׁמֶךָ. מָה אַדִּיר שְׁמֶךָ:
קוֹמְמֵנוּ וַהֲקִימֵנוּ. ה` אֲדוֹנֵינוּ:
רַחֲמֶיךָ יְקַדְּמוּ זַעֲמֶךָ. מָה אַדִּיר שְׁמֶךָ:
שְׁמַע קוֹל תַּחֲנוּנֵינוּ. ה` אֲדוֹנֵינוּ:
תִּתְרוֹמֵם מִנְּשֹוּאֵי רַחְמֶךָ מָה אַדִּיר שְׁמֶךָ:
שִׁמְךָ אֵל לִבַּבְנוּ. יִחוּדְךָ יַחַד הִנְעָמְנוּ:

בברכה - בנימין שמואלי


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה