שאל את הרב - כללי

בניית קשר

  • י"ד חשון התשע"ו
אא

שאלה

שלום לרב, השאלה קצת ארוכה אבל בבקשה זה מאוד חשוב לי וכרגע המענה היחיד שלי זה כאן מהידברות יש מישהי שאני מכיר מילדות ולאחרונה התקרבנו, והתחלנו בקשר קרוב יותר, וכנראה שיוביל הלאה בהמשך לחתונה ולבניית חיים משותפים יחד.. העניין הוא שהיא רק התחילה שירות לאומי, ואני כרגע במסלול צבאי ודרכי כנראה בלחתום קבע, אז חתונה והכל לדבר על זה, זה רק עוד כמה חודשים למרות ששנינו חושבים על זה. רציתי להתייעץ האם זה נכון כרגע ומתאים לבנות את הקשר ובאמת להאמין שעוד כמה חודשים בע"ה נפתח את זה לקשר של חתונה ובניין בית, או לעצר כרגע לגמרי ועוד כמה חודשים שזה כביכול יותר יתאים לחזור בתקווה שנשאר פנויים.. נ"ב יש בה תכונות ומידות טובות שאין בהרבה מקומות, ממש חסודה וצנועה ואין מילים..

תשובה

לכבוד השואל,

סליחה על האיחור בתשובה.

קשה לענות על השאלה הואיל ואינני מכיר את המציאות שאתה או שהיא נמצאת בו. ולכן אענה בס"ד רק בתשובה כללית. 

בדרך כלל בגיל ובמצב כזה, אם מפתחים את הקשר יותר ואז צריכים להפסיק ולהמתין לזמן של חתונה, הואיל והרגשות נתעוררו ביותר, אז זה יכול להביא ח"ו למכשול בגדרי ההלכה, או להיפך, לידי תסכול ברגשות אשר באופן תת-הכרתי הם יכולים לגרום בקלות לאחד מבני הזוג להתרחק מן הזולת ולא לרצות אח"כ להתחתן כלל. 

לכן הייתי מייעץ שכן תשימו את הקשר הנוכחי על "עצור" עד זמן שתוכלו להמשיך בלי עיכובים. אמנם לפני שתעשו כן, הייתי מייעץ שראוי שתערכו פגישה פעם אחת, בו תפרש לבת את הערכתך בשבילה, כלומר, למידותיה הטובות, ושאתה חושב כעת להתקדם באופן רציני בעזרת השם כאשר יגיע הזמן וכאשר תוכלו לעשות כן בלי עיכובים בעוד מספר חדשים. ואתה מאד מקוה שאם גם היא תשאר פנויה עד אז, שיעלה בידכם לשוב ולהיפגש וליישם את אותה התכנית של פגישות רציניות בעוד מספר חודשים. ואז ליפרד. 

ואז עשית את מיטב השתדלותך; ובעזרת השם אם הדבר באמת מן השמים, אז לא יבוא על ידי ההמתנה שום מכשול או הפסד. 

בברכה שתזכה לזיווגך האימיתית בשעה טובה ומוצלחת, 

רב נחום


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה