זוגיות

בחירת שידוך-קריטריון דחוף!!

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

שלום בשורות טובות. יש לי שאלה שמאוד גורלית בעיני בבחירת בן זוג לחיים, ובכן, קשה לי מאוד מאוד מאוד, מאוד להיכנס לקשר עם בחור שקיים יחסים בעברו עם בנות. וכמה סיבות לדבר, 1) בזה שהוא בעצם הרג את ילדיו בזרע ששפך לבטלה, וזה יכול להשפיע על הילודה שלנו.(יכול להיות שאני טועה אבל כך שמעתי מפיהם של רבנים גדולים) 2) העובדה שאני כ"כ שומרת על עצמי בענין צניעות ובכל מה שנדרש כמיטב יכולתי ולימודי, מפריע לי מאוד שהבעל שלי לא חשב על זה גם בעברו על משפחה וזוגיות למרות שלא היה דתי, ועשה מה שעשה. (זה מראה בעיני כאי יכולת להשמת גבול בחיים) 3) שלא אהיה הראשונה להתייחד עם בעלי... אני שוללת המון בחורים בגין זה. ואני לא חושבת שאני נוהגת לא בסדר, כי זה גבול מאוד ברור לי שאיני מוכנה לעבור. שאלתי היא האים באמת כשאדם שופך זרע לבטלה הוא בעצם הוררג את ילדיו ועל כך אין תשובה? ודבר שני האים באמת באמת אפשר לכפר על זה בשלמות? תודה רבה.

תשובה

שלום וברכה

אכן מי ששפך זרעו לבטלה או חטא עם בנות, ולא חזר בתשובה הדבר משפיע מאוד על העתיד, והחטא הוא גדול מאוד והדבר נחשב כצח וגילוי עריות גם יחד. אבל כאשר החוטא חוזר בתשובה, ובפרט אם חטא בכך עוד בהיותו חילוני, שהחטא היה שוגג קרוב לאונס, מאחר ולא היה ידוע לו כל שהדבר חטא, ולא היתה שום סיבה להמינע מכך, הרי ברור שבתשובה נמחק כל החטא, ובוודאי לא תהיה שום בעייה בעתיד, ואין כל חשש להינשא לו.

החשש שאת לא תהיי הראשונה יש בו אכן חשש סביר, וכאן יש להפעיל שיקות דעת רב, לדעת עד כמה היה שקוע בחטא, ועד כמה הקשר שלו היה עמוק עם החבירה בזמנו, ושיקות נכון הוא לחשוב שכשם שאינך רוצה הלינשא לגרוש, אינך רוצה להינשא למי שכבר היה נשוי ללא נישואים. ונכונים הדברים שמי שהלכה כל חייה בצניעות ושמרה על טהרתה זכותה לדרוש גבר מתאים, אבל לפעמים כאשר מדובר בבעל תשובה ירא שמים שהתנתק לגמרי מהעבר, אין הוא פחות מצדיק ובמקום שבעלי תשובה עומדים אין צדיקים גמורים יכולים לעמוד.

עלי והצליחי - וה` יהיי בעזרך להחליט החלטה נכונה - בנימין שמואלי


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה