תורה ומדע

שאלה בעניין העובר כשהוא עדיין בבטן אימו

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

בס"ד שלום , רציתי לשאלו בבקשה על עניין העובר כשהוא עדיין בבטן אימו, ידוע שמלאך מלמד את התינוק את כל התורה וכשהתינוק נולד המלאך מכה בו מעל השפתיים ואז נשכח הלימוד, יש לי 2 שאלות בקשר לזה: 1. למה לגויים יש הסימן הזה? 2. מחקרים מוכיחים שלאימהות אלכוהוליסטיות נולדים ילדים בלי הסימן מעל השפתיים - איך זה ייתכן? בתודה מראש

תשובה

שלום וברכה

ההקשר בין הבקע שמעל השפתיים, למבואר בתלמוד על הסטירה מעל הפה שמקבלים מהמלאך ביום ההולדת, מפורש בכמה מספרי הקבלה, כמו בספר עמק המלך, וכך כמה פעמים בספרי הרמ"ע מפאנו.

א. גם לגויים ישנו נפש, ואותה מלמדים לפני בואם לעולם, אותם הממונים על נפשות הגויים, את החובות האוניברסליות המטלות על כלל באי עולם, הכלולים בשבע מצוות בני נח שקיבל משה על הר סיני על מנת ללמד אותם לכל אומות העולם.

ב. ישנו צורך בלימוד המקדים הזה, בכדי להטביע בנפש פנימה את חובותיה, אחרת היא לא היתה יכולה לעמוד במוסר הנצחי והאמיתי שיסד בורא עולם, מול שלל פיתויי העולם, הקורצים בכל צעד ושעל, כך מסבירים ספרי החסידות.

ג. מספרי המקובלים עולה, שכל שינוי שיש אצל בני אדם, יש לזה סוד ושורש בעולמות העליונים, וכפי שלימד הבן איש חי בספרו תורה לשמה לגבי כל מיני שינויים, ולדבריו, אין קשר מוכרח בין האדם שהשינוי נמצא בגופו, לבין הסוד שיש בדבר, אלא שלכל מה שיש בעולמות העליונים חייב שיהיה כדוגמתו גם בעולם הגשמי. ולגבי דבר דומה לענינינו, כתב הבן איש חי סודות נסתרים בספרו שו"ת תורה לשמה (סימן תצ) ואני מעתיק קצת מלשונו: "כמו כן תמצאו בענין תיקון השלישי דדיקנא דא"א שהוא אורחא פנוי בלתי שער תחת אמצע החוטם, משא"כ בדיקנא דז"א, והנה כל העולם בזה הם כדמיון ז"א, ורק המצא ימצא לפעמים איזה אדם שיש לו תחת אמצע החוטם אורחא פנוי בלא שער והיינו כי בזה האדם נעשה רמז למה שיש למעלה בפרצוף א"א, מיהו דבר זה לא שכיח הרבה בבני אדם כי אם מעט מן המעט, ואולי הואיל ומקום הדיקנא הוא מגולה לא נעשה רמז זה הרומז במקום עליון כי אם במעט מן המעט, ...ולו יתברך נגלו כל תעלומות למה מצוי באדם זה ולא באדם אחר כי ודאי הכל בהשגחה והטעם כמוס".

ולא הערתי, לכך, שיתכן ואמהות עוברות המשתמשות באלכוהול מזיקות לעובר גם בכך שהן גורמות לטשטוש לעובר עצמו, ויתכן שבין השאר, זה מפריע ללימוד הרוחני עם המלאך.

בהצלחה - מנשה ישראל


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה