חברה והשקפה

משכב אשה, מותר?

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

יש לי קרובת משפחה שגילתה כי היא נמשכת לנשים ובשל זאת לא מתחתנת, וחברה שגם היא מנהלת בפרהסיה חיים כאלה, השאלה של כולן מה דעת ההלכה לגבי משכב נשים? לגבי משכב זכר כתוב בתורה אך לגבי אשה מה?, ומה לגבי נשיקה מינית?

תשובה

שלום וברכה

קשר מיני בין נשים אסורה מן התורה, וכפי קבלת חז"ל שזהו פירוש האמור בתורה (ויקרא פרק יח) כְּמַעֲשֵׂה אֶרֶץ מִצְרַיִם אֲשֶׁר יְשַׁבְתֶּם בָּהּ לֹא תַעֲשׂוּ, וכמו שכתב הרמב"ם (הלכות איסורי ביאה פרק כא הלכה ח) ביאור פסוק זה: "נשים המסוללות זו בזו, אסור, וממעשה מצרים הוא שהוזהרנו עליו, שנאמר כמעשה ארץ מצרים לא תעשו, אמרו חכמים מה היו עושים, איש נושא איש ואשה נושא אשה, ואשה נשאת לשני אנשים, ...ויש לאיש להקפיד על אשתו מדבר זה ומונע הנשים הידועות בכך מלהכנס לה ומלצאת היא אליהן", עכ"ל הרמב"ם.

ומאחר והכירה התורה את נפש האדם שבגבור עליו התאווה לא יוכל לעצור בנפשו לעשות מעשה, אף אילו גדר בעצמו מקודם שלא יעשה מעשה, לכן אסרה תורה לעשות מעשים שונים המעוררים תאוות בשרים אסורה, וכלשון הרמב"ם (איסורי ביאה פרק כא הלכה א) כל הבא על ערוה מן העריות דרך איברים או שחבק ונשק דרך תאוה ונהנה בקרוב בשר הרי זה לוקה מן התורה, שנאמר לבלתי עשות מחקות התועבות וגו` ונאמר לא תקרבו לגלות ערוה, כלומר לא תקרבו לדברים המביאין לידי גילוי ערוה".

וכמובן שאחרי שאסרה התורה את מעשי הקירוב המקדימים, הרי שאף אם יהיה בטוח במליוני אחוז שהוא לא יכשל, אסור לעשות מעשים אלו ללא יוצא מן הכלל, ומשכך, כמו שאסרה תורה לגבר לנשק אשה האסורה עליו, כך איסור הסתוללות נשים זה בזה, כוללת את כל הדברים המביאים לידי כך, ובראשונים מובא שיש שגרסו במקום המילה: מסוללות, `מסולדות` ופירושו מתחממות, מלשון יד סולדת, וזה כולל כל התחממות מינית בכל צורה שהוא.

ולשון השולחן ערוך (אבן העזר סימן כ סעיף ב) הוא כך: "נשים המסוללות, פירוש `המשחקות ומתחככות` זו בזו, אסור, ממעשה ארץ מצרים שהוזהרנו עליו...", והכוונה מובנת. וכבר אמר החכם מכל האדם בספרו (משלי פרק ו, כז - כח) הֲיַחְתֶּה אִישׁ אֵשׁ בְּחֵיקוֹ וּבְגָדָיו לֹא תִשָּׂרַפְנָה, אִם יְהַלֵּךְ אִישׁ עַל הַגֶּחָלִים וְרַגְלָיו לֹא תִכָּוֶינָה, ופי` המפרשים שהכוונה על זה שאומר `אני אנשק ולא אגרר ליותר מזה` שעליו אומר שלמה כי כמוהו כאומר: `אני אחתה אש על חיקי, וברגע שארגיש חום אזרוק את האש`, אני אלך על גחלים וכשארגיש כוויה אברח משם`, שכמובן שיכווה עוד בטרם ירגיש, וכן בגבור חום תאווה על האדם הוא לא שולט במעשיו כלל, ויגרר מהקל אל החמור.

כך שברור שאין שום היתר לקשרים לסביים, וזה כולל כל קירוב מיני, כמו נשיקה וכו` כשזה נעשה בכוונה הזאת. איסור זה אמור להיות גם אנושי, דהיינו שאף אילו לא אסרה התורה את העניין היה בכך משום עניין מגונה שהחושב בהגיון ומתנהג לפי ערכים אנושיים היה צריך להתרחק מזה, ברור שאין המשכיות לעולם באופן שנטיות לסביות יקבלו הכרה ולאשה תהיה ברירה לבחור בין נישואין עם גבר לנשיאוין עם אשה, זה סכנת הכחדה לעולם הרבה יותר מהחור באוזון, ונמיסת הקרחים בקוטבים, והיה ראוי לבני האדם להתארגן נגד תופעה זו ולגמול אנשים מכך בכל דרך שהוא. והקב"ה ישמור את כל בני ובנות ישראל שלא יבואו לידי חטא - מנשה ישראל


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה