אמונה

איזו גלות השואה, ולמה אין היהודים האומה הכי גדולה בעולם

  • ו' חשון התשע"ו
אא

שאלה

לאחר צפייה בתוכנית אחרית הימים עקב המצב הביטחוני במדינה , התעוררו אצלי מספר שאלות הרב אמר שעברנו ארבע גלויות ונשארה גלות ישמעאל איפה נכנס ת כל תקופת השואה זה לא סוג של גלות וייסורים שצריכים להנקות לנו ? ומדוע אנחנו לא רואים את ההבטחה "ארבה ארבה את זרעך ככוכבי השמים וכחול ..... הישמעאלים מרבים ברחבי העולם ואנו מבחינה מספרית הכמות הכי מזערית האם הכוונה לאחר ביאת המשיח ? והאם מצוין כמה זמן נסבול את רגעי האימה והפחד אני מבינה שהכל תלוי במעשינו אך איך נרגיש שאנו בסוף הייסורים הרי נוח בנה את התיבה 120 שנה זה מס דורות גם לנו יש חו עוד הרבה לחכות ??. תודה

תשובה

לכבוד השואלת, 

סליחה על האיחור בתשובה. 

1. תקופת השואה נראה שהיתה סוף תקופת גלות אדום שהם כהיום חלק מעמי אירופה. 

2. פירשו המפרשים את הפסוק "הרבה ארבה" - "ארבה האמור כאן [הנזכר בקשר לדמיון הכוכבים]הוא לשון גדולה. ודמיון החול הוא מורה, על הזמן שהאומות קמים על ישראל לכלותם ולא יוכלו להם, כמו הגלים המתנשאים כאילו רצו לשטוף את כל העולם ומיד כאשר יגיעו אל החול הם נשברים, כך באומות" (כלי יקר). נמצא שאין כוונת הפסוק על המספר הגשמי. 

3. לא מובא הזמן, ונכון שהדבר תלוי במעשינו. אין ראיה מתיבת נח מכיון ששם באמת היו ה120 שנה ימים של חיים טובים והקב"ה האריך להם הזמן בו יוכלו לעשות תשובה. אבל במצב של ייסורין לא מצאנו מצב של הארכה דוקא, ולהיפך, מהגמרא מוכח שמיד כשעושין תשובה, נגאלין. 

כן יזכינו השם יתברך במהרה בימינו, אמן. 

בברכה, 

רב נחום


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה