אמונה

אני ברוך ה` חוזרת בתשובה,מתחזקת, אך איני בתולה, יש על כך תיקון?

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

שלום כבוד הרב, אני ברוך ה` חוזרת בתשובה,מתחזקת, אך איני בתולה, יש על כך תיקון?? יש על זה מחילה? אני וחבר שלי שנה וחצי שיחד התחזקנו יחד והפסקנו לשכב, אנחנו רוצים להתחיל לשמור נגיעה, אבל כל הזמן אומרים לי שזה ממש ממש חמור אני מפחדת על זה שאין לזה מחילה, יש מחילה...? אני מתחרטת מאוד.

תשובה

אין דבר העומד בפני התשובה, נקודה. ואם תזכי לעשות תשובה מאהבה, ולאו דוקא מפחד, הרי שכל העוונות בעבר נחשבים אחרי התשובה לזכויות ממש, וכחלק מעבודת התשובה הוא להאמין בהקדוש ברוך הוא החפץ באלו השבים אליו, וכפי שאנו מברכים כל שנה בתפילות יום הכיפורים כתקנת אנשי כנסת הגדולה ברוח קודשם: בָּרוּךְ אַתָּה ה` מֶלֶךְ מוֹחֵל וְסוֹלֵחַ לַעֲוֹנוֹתֵינוּ וְלַעֲוֹנוֹת עַמּוֹ בֵּית יִשְׂרָאֵל וּמַעֲבִיר אַשְׁמוֹתֵינוּ בְּכָל שָׁנָה וְשָׁנָה,

מֶלֶךְ עַל כָּל הָאָרֶץ מְקַדֵּשׁ יִשְׂרָאֵל וְיוֹם הַכִּפּוּרִים. דוקא עכשיו לקראת ראש השנה צאי לדרכך, קבלי עלייך שמירת נגיעה, ושמירת טהרת המשפחה בעתיד, וביום הכיפורים תזכי לכפרה שלימה ומלאה. ולפי מה שמבאר רבינו הגדול החתם סופר לעניין מאכלות אסורות שאם זוכים לשוב בתשובה שלימה אזי כל אכילה של איסור בעבר נחשב כאכילה של מצוה, כאילו אכל קורבן פסח בירושלים, וכך גם לעניין הזה.

בהצלחה - מנשה ישראל


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה