חברה והשקפה

מה היא הדרך הנכונה בעבודת ה'?

  • ו' חשון התשע"ו
אא

שאלה

שלום רב כבוד הרב, אני מתחזקת , לאחרונה הרגשתי שלעשות מצוות על "בליינד" זה לא מחבר אותי לבורא עולם , גם כל ההפחדות האלה שאנשים מספרים על מוות קליני על יצורים שגוזרים אותך לחתיכות כי לא הלכת עם כיסוי ראש או לא שמרת שבת ממש מרחיקים אותי מהדת ולא להפך ! התחלתי להקשיב לערוץ הקבלה עם הרב לייטמן ושם יש אווירה שונה לחלוטין מהדת שכופה עליך ומפחידה אותך שם מדברים על אהבת לרעך כמוך שזה קודם כל המצווה החשובה ביותר שאתה צריך לוותר על עצמך למען הזולת שלפני שעושים מצוות צריך באמת להתחבר לבורא עולם מהטוב שבך ,אני מתכוונת להעמיק בלימוד קבלה לעם מאחר ואני מרגישה שזה הרבה יותר נקי וטהור מאשר דת קיצונית שכל הזמן מפחידה אותך , מה עדיף לחזור בתשובה מפחד או לחזור מרצון אמיתי להתקרב לבורא? זה בדיוק מה שלייטמן מדבר עליו אתה מכיר אותו ?את הערוץ הזה? אני גם אוהבת מאוד את ערוץ הידברות ששם יש את הרב זמיר כהן, יצחק פנגר , הרב קוואס שאני מאוד נהנית לשמוע אותם הם לא מפחידים אותי ולא מאיימים עלי שאשרף בלהבות , אבל זה שונה מהתפיסה של לייטמן כי שם כן אני רואה שצריך לקיים את המצוות לפני שבאמת התחברת לבורא עולם , אני מבולבלת באמת מאוד , ואני מרגישה בלב צורך כל כך חזר להתקרב לשם יתברך ואני לא יודעת למי להקשיב !!!!!!!!!! עזור לי

תשובה

שלום וברכה

ראשית צריך להיצמד לאמת והאמת היא שחובה לציית לכל המצוות ואין דבר כזה להסתפק באהבת ישרל ולוולתר על קיום מצוות. שיטתו של מר לייטמן פסולה לחוטין והיא נוגדת את התורה המסורה לנו מסיני על ידי בורא עולם.

נכון שהדרך הנכונה לתשובה היא לא רק מיראה אלא בעיקר מאהבת האמת וידיעת שבורא עולם ויוצר הנשמות הוא נותן התורה והוא נתן לנו מצוות להתעסק בהם לשלימות נפשינו והרחיק אותנו מהחטאים שיכולים להזיק לנו מאוד עקב ההשפעה הלא טובה של הדברים האסורים על הנפש. נכון שיש שכר ועונש וכמבואר בתורה עצמה ואי אפשר להתכחש לאמת, אבל עיקר ההתעסקות במצוות צריכה להיות מחמת האמת שבהם ומחמת ידיעת מעלת המצוות עבורינו וכך ניתן להתחזק ולבעלות בקיום המצוות בפועל בצורה נכונה ובטוחה.

יסוד היסודות של שמירת המצוות בנויה על כך שבוודאי בורא עולם לא נתן לנו את המצוות כדי להתעלל בנו חלילה ואנו בטוחים בבוראינו אבינו שכל המצוות הם לטובתינו. לאחר שנדע זאת נאנמנה נעמיק ונחקור בהבנת עומק המצוות וסודם כפי שנוכל כדי להתחבר יותר למצוות ולהתרגש יורת בעת עשותינו את מצוות ה'.

נשמח לסייע עוד,

בברכה,

בנימין שמואלי


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה