שאל את הרב - כללי

ביטחון בבורא עולם אל מול פחדים

  • ל' תשרי התשע"ו
אא

שאלה

אני בתהליך חזרה בתשובה לומדת ומחוברת ל"הידברות" כמו שמחוברים לאינפוזיה :) יש משהו שמטריד אותי מאוד: אני לא מבינה מדוע דתיים וחרדים רבים שאני מכירה (ברוך השם) מאמינים בני מאמינים מרגישים כמו חילונים רבים כולל אנוכי,פחד אימים מהמוות,מזה שיגמרו,לא ייתקיימו יותר וכולי....הרי ,נאמר שכאן זה עולם התיקון,פרוזדור,מעבר,הכנה לעולם הבא שהוא עולם האמת וכשהאדם נפטר הוא לחלוטין לא מפסיק להתקיים אלא רק "החליפה"-הגוף כמלבוש הנשמה,רק זה מתכלה והאדם כאילו החליף חולצה ...ואינו מפסיק להתקיים אז למה הסתירה הגדולה בין הידיעה לחוויה הרגשית שלנו ??? ועוד שאלה - ברור לי שאמנם יש לי אמונה חזקה בקב"ה ללא עוררין אבל שיש לי בעיית ***ביטחון בבורא עולם כי שמתי לב שמי שיש לו ביטחון אמיתי וטוטאלי בבורא,אינו חווה את הפחדים שלי -בייחוד הפחד שלי מהמוות. לדעתי,ביטחון בקב"ה, הוא גן עדן אמיתי וזה הדבר שאני מתפללת עליו יום יום בפני בורא עולם וזה הדבר שאני הכי רוצה בעולם יותר מכללללל דבר אחר - קודם כל זה ! איך אני יכולה להגיע לביטחון מוחלט בקב"ה???קראתי מלא ספרים,הקשבתי להרצאות,קראתי את "שיחה גורלית" והפחדים עומדים איתן,אני מוכנה לעשות מה שתנחו אותי כדי לזכות להרגיש ביטחון בקב}"ה -זוהי משאת נפשי,בבקשה תעזרו לי!

תשובה

לכבוד השואלת, 

סליחה על האיחור בתשובה. 

1. המבט שלך בענין הוא הנכון. הסיבה שאנשים עדיין מפחדים, כי אע"פ שבשכל הם יודעים את מה שכתבת, כשהנשמה נתונה בגוף, אז הגוף גורם להרגיש את הפחדים; ובעולם הזה יותר נרגש השפעת הגוף. 

2. עצה להתחזק בבטחון הוא להתפלל בכל יום לפחות תפלה אחת להקב"ה באופן שאת תוכלי לראות האיך שהקב"ה עונה לך, וכפי שיבואר. 

 

הדרך להתפלל באופן כזה היא, שבנוסף לכל מה שאת מבקשת בכל יום בתפלה, תתפללי ג"כ בכל יום להקב"ה על דבר קטן וספיסיפי הדרוש לך באותו יום.

 

כי הרבה פעמים הבקשות הגדולות אינן נענות אלא בבוא זמנם; משא"כ הדברים הקטנים שנוגעים אלינו בכל יום - כגון שיבוא האטובוס בזמן כדי שלא להתאחר, שלא יהיה תור גדול לשלם את החשבון שצריכים לשלם, שיהיה הטיול שלנו  מוצלח היום ושכל אחד יהנה, וכו' - הם נענים בתוך אותו זמן קרוב שבקשנו עליהם, והתוצאה של דברים כאלו על פי רוב יכולה להגיע באותו יום.

 

אח"כ, אחרי שסיימת את תפילתך, אל תחשבי יותר אודות התפלה כלל, רק תמשיכי במשך היום בלי לצפות כלל לתוצאות.

 

והסיבה לכך, כי מקובל אצלינו שעצם הצפייה התמידי לדבר, דוחה (באופן רוחני) את התוצאה מלבוא (מקור: גמרא ברכות לב: וסנהדרין צז.).

 

כלומר, אל תצפי ותחשבי שאם אכן השם באמת שמע את התפילה, אולי הולך להתגשם ברגע הבא התוצאה שבקשת - כי הצפייה האינטנסיבית לעניית התפלה דוחה את התוצאה מלבוא - ואפילו אם בשמים כבר הוחלט להעניק למתפלל את אותה התוצאה. ולכן כדאי לך להסיח את דעתך מאותה בקשה ולעסוק בשאר דברים במשך היום, וכמו שכתוב בגמרא (שם בסנהדרין צז.), שבחינת הגאולה באה דוקא ע"י היסח הדעת.

 

אח"כ בסוף היום, תשחזרי לעצמך את מה שאירע באותו יום - ותנסי להבחין אם אכן נענה תפילתך.

 

וזה הכלל: אם העיקר מה שבקשת אכן נתמלאה, יש לתלות שזה הגיע כתוצאה מזו שהשם שמע וענה לתפלתך - ואפילו אם לא הגיע התוצאה בדיוק כמו שאת תיארת שיגיע [כי כדי לזכות שהבקשה תיענה בדיוק באותו אופן שהבן אדם תיאר שיבוא, דרוש הרבה הרבה זכויות].

 

וכיון שזכית להענות יום אחד, תמשיכי עוד יום ועוד, ואחרי שתראי שהקב"ה עונה לך על עיקר בקשתך פעם אחר פעם, לאט לאט תתחזקי בידיעה ובבטחון שהשם יתברך שומר עליך ורוצה בטובתך.

 

ואם רצונך לקבל עוד יותר מידע בענין פתיחת מידת הבטחון באופן פנימי, נא תשלחי אלינו טלפון לקישור בכדי שנוכל להעביר אליך את החומר בחינם.

 

ואסיים בברכה, שתזכי לאותה בטחון טהורה שאת שואפת אליה - ושתרגישי תמיד יותר ויותר קירבה להקב"ה,

בברכה,

 

רב נחום

 


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה